28 juli 2014

En weer zat het "weer" mee.







De berichten voor vandaag zijn nogal somber, via de media hoor ik dat er hier en daar wateroverlast is en dat de buien nogal fel kunnen zijn, zelfs met onweer. Dat wordt dus geen rondje met de Quest die al vanaf vorige week dinsdag op “stal” is geplaatst met de boodschap tot heel veel later, maar dat het zelfs vandaag niet zou kunnen had ik toen nog niet voorzien. Mijn zwager zei altijd, “Geen oorlog zo hard maar er blijven altijd wel soldaten over” m.a.w. Het kan nog zo erg zijn maar er komt altijd weer een moment dat het rustig is, dus ook vandaag. Inderdaad het klopt helemaal, tegen half 11 leek het wel geschikt om te gaan. Het had geregend maar nu is het droog meteen omkleden en starten, eerst richting Medemblik waar ik bijna voor het eerst zag dat de sluis naar de Wieringermeer werd gebruikt om wat bootverkeer te laten zakken naar polderniveau, en dat zijn nogal wat meters wat ook al is te zien aan de zijkant van de sluis. Als ik later langs het IJsselmeer kom schiet ik nog een plaatje van de keerdam voor de ingang van de zeilboothaven aan het IJsselmeer. Het is nog steeds droog en als ik langs Andijk en Enkhuizen ben lijkt zelfs de zon nog even door te komen maar de donkere luchten overheersen. Op mijn bijna vaste rondje kom ik weer langs het “Dijkpop” veldje uiterst geschikt maar moeilijk bereikbaar voor hulpdiensten en zodoende ging het dit jaar niet door. Bij het “surfveld” ter hoogte van Schellinkhout is niemand aanwezig, het waait wel maar de zon is ver te zoeken en iedereen hoopt dat het droog zal blijven. Ik besluit om, nadat ik de molen die de laatste tijd nogal in het nieuws is ben gepasseerd, naar Blokker te gaan en even bij zus Ria aan te gaan. Ze is thuis en we praten even over de situatie die zij nu ervaart met het alleen zijn enz.enz, wat ik 10 jaar geleden heb ervaren, klote op z’n kortst gezegd. Als ik weer onderweg ben en de lucht taxeer is het verstandig om de kortste route naar huis te nemen, inderdaad ik kom droog over en als de Quest weer binnen staat vallen de eerste druppels en dat na 88 km.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

je heb in regio Amsterdam moeten wezen pe.... ik ben rechts om doen keren