30 juli 2014

Oostvaardersplassen






Wat later dan gewoonlijk is hier toch nog weer een klein stukje “schrijfsel”, waarom zo laat, doodsimpel omdat ik vandaag een rondje heb gereden met Tiny op een plaats die ik zelf nooit voor mogelijk had gehouden. Rondje “Oostvaardersplassen” en dat met de “huistuinenkeukenfiets”. Ze gaf me een stille hint dat ze vandaag nog vrij was want als oppas oma heeft ze ook vakantie, dus vanmorgen op naar de “Zuidoost” en de fietsen op de drager en dan de dijk Enkhuizen – Lelystad over. Eerst even naar Dronten waar ik normaal gesproken met de Quest heen zou rijden om wat materiaal op te halen. Een paar banden, voor en achter en bijbehorende binnenbanden van 20” maar voornamelijk een tweede accu, één van beide werkt niet meer en dat heeft mogelijk nog te maken met de onvrijwillige onderdompeling toen ik met de Quest in een slootje ben gestopt. En met een tweede reserve lichtbron voel ik me toch veiliger dan kan ik elk moment vervangen onderweg als het geluid van de claxon of het licht minder worden.Ook de 4-wielige opvolger van de Quest stond er als" proefmonster", maar wat ik ervan heb gezien zou dit best een verbeterde versie kunnen worden van de huidige Quest vooral in de bochten. En dan terug naar Lelystad waar we de auto hebben geparkeerd bij “Bataviastad” en vervolgens fietsen, een prachtig rondje van welgeteld 37 km plus nog 7 km van en naar de “start”. Een vruchtbare middag met prachtig weer en de eerste ervaring met de “Oostvaardersplassen”,  wat een enorm uitgestrekt gebied met een mooi fietspad rondom.

1 opmerking:

Willem zei

Jaa Pé die Oostvaardersplassen is een mooi gebiedje we hebben er enige maanden gereden met de almere liggers een mooie tour gemaakt echt leuk daar