31 juli 2014

Toertje N.H.










Hebben jullie dat nou ook, dat de dagen omvliegen als het mooi weer is ? Ik wel, de week is nog maar amper begonnen en dan is het bijna alweer voorbij. Gisteren een rondje met Tiny door de “Oostvaardersplassen” en vandaag zomaar “effies” een toertje maken en dan is het alweer in de middag als ik thuis kom en is er 131 km onder de wielen doorgedraaid. Het ritje van vandaag ging wat ongeregeld, in de planning was opgenomen dat ik even langs Tom en Gerda zou gaan en dan door naar de “Zuidoost” om iets op te halen en dan weer naar huis. Alles is ook inderdaad zo gelopen maar de weg was recht en ik maakte hem vaak krom en dan wordt het steeds langer zo ook in mijn geval, ik zwierf in Obdam en ook in Monnickendam en Volendam en ook nog door Edam, als er maar een dam aan vast zit. Onderweg even gestopt bij een weiland “vol” met paarden en later in Edam bij een heel speciale boot waar ik een paar extra foto’s aan heb gewaagd. Maar de mooiste foto’s maakte ik vanmorgen voor ik van huis ging. Ik zag een paar slakken op het pad achter mijn huis en bekeek hoe dat nou eigenlijk in of aan elkaar zat, niet zoals ik gewoonlijk slakken zie in de tuin, dit was apart, heel apart. Het seksuele leven werd geopenbaard zomaar op de z.g. grintgewassentegels. Ik heb er een heel aantal foto’s aan gewaagd waarvan er één bij dit verhaal komt.

Geen opmerkingen: