02 september 2014

Gewoon een stukje fietsen









Het moet een niet te lang verhaal worden want ik moet zo aan het eten beginnen, piepersjassen, groente klaarmaken enz. Maar eerst effen heel kort de dag van vandaag, van start richting Zuidoost om me heel even in te spannen met een piepklein klusje. De eerste hindernis is meteen een behoorlijke, fietsers afstappen enz. ik heb eerst geprobeerd om in de Quest te blijven maar een knik in de “brug” maakt dat onmogelijk dus er achter lopen en geregeld wat bijsturen omdat het zo smal is dat ik er niet naast lopen maar het is gelukt en terug neem ik zeker een andere route. Tiny was er nog maar die moest al heel snel vertrekken om samen met een aantal familieleden haar zus naar Schiphol te brengen omdat ze weer naar haar eigen “stekkie” gaat in Nw.Sealand. Ik heb het klusje afgemaakt en ben toen met een kleine omweg richting De Woude gereden, ik was al weer een hele poos niet bij Wim en Marian Schermer geweest. Alles is er prima en ze zitten beiden voor de woning onder de parasol en Marian zorgt meteen voor koffie, heerlijk . Even bijkletsen en vernemen dat Wim a.s. zaterdag van de partij is op Texel om daar met een aantal concurrenten de eerste plaats trachten te behalen in de race over het parcours langs de dijk. Als ik weer huiswaarts ga wacht ik even voor de pont die aan de overkant ligt en ga vervolgens richting Alkmaar en Heerhugowaard. Onderweg sla ik af richting Obdam en als ik daar aankom is Gerda net aan de telefoon en zie ik in de openstaande deur van de schuur een mooi gedicht hangen wat Tom ooit heeft gemaakt, in zijn beleving  van vroeger, spreekt hij hier zijn liefde uit voor het Westfriese-dialect wat tot uiting komt in dit gedicht. Na wat te hebben gedronken  bij Gerda maak ik de laatste sprong naar Middenmeer en zie nog een aardappelrooimachine in actie, het leven gaat gewoon door ook na de 105 km van vandaag.

1 opmerking:

Maurice zei

Dat "fietsers afstappen" begrijp ik nooit zo goed. Door fietsers af te laten stappen (en ze naast de fiets te laten lopen), worden ze alleen maar breder.