09 september 2014

Weer over die te smalle brug






Een dag waarop ik helemaal geen zon heb gezien, de elektronische weerprofeet gaf ook voor de hele dag bewolking aan dus het klopt wel dat het vandaag geen zomer meer is. Desondanks ben ik weer heerlijk rond geweest al was het alleen maar op en neer naar de “Zuidoost”, even bij Tiny kijken en daarna weer op huis aan. De “waterval” van de Zuidoost zet ik ook maar een keer op een plaatje. En als ik er dan toch ben kan ik ook nog wel even het grasmaaien dat gaat in een moeite door. Echte liefde gaat door de maag zegt men weleens, nou, zo wil ik het nou niet direct omschrijven, maar als je zelf geen vis lust of kunt ruiken en je brengt dan evengoed een zoute haring met uitjes en zuur mee voor zo’n ligfietser dan is dat toch wel degelijk een vorm van dat gezegde. Als ik na een hapje en een drankje weer richting Middenmeer ga doe ik dat via Kwadijk en Hobrede om dan toch ook nog weer in Edam terecht te komen en dan richting Oosthuizen. Zonder er verder over na te denken kom ik weer in Berkhout en neem de Slagterlaan om in Bobeldijk te komen en dan verder. Ik kom er te laat achter dat ik weer over die te smalle brug moet maar het is niet anders. Later in Bobeldijk moet ik voorzichtig doen om geen brokken te maken met een zwaan die op de weg marcheert en richting zijn kroost loopt, het gaat allemaal weer goed en zo kom ik na nog een aankondiging van Excursies bij Agriport weer in Middenmeer na precies 90 km.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Coole brug Pé, hij is niet te smal, want je kan er overheen. Nog een paar keer en dan hoef je niet meer af te remmen om hem te passeren. :-)