09 oktober 2014

Even uitwaaien om op andere gedachten te komen.








Het is ondertussen weer mooi weer geworden, toen ik van huis zou gaan heb ik het vertrek een paar keer uitgesteld omdat het nog even flink regende. Ik wilde gewoon even naar Wervershoof, bij Ben en Riet langs die gisteren zeer slecht bericht kregen van de oncoloog, Riet zit in de molen en die draait de verkeerde kant op.. Omdat ik weet hoe dat voelt is elke vorm van ondersteuning welkom. De tijd zal leren hoe het allemaal uitpakt maar op dit moment heerst er geen hoera stemming. Bij het tweede adres is het niet nodig om langs te gaan , zus Margriet krijgt vandaag weer een volgende chemokuur en is dus niet thuis. Ja mensen die “sluipmoordenaar” komt ongewenst langs in mijn familie, laten we hopen op betere tijden.

Als het eenmaal droog is ga ik richting Medemblik en stop even bij kasteel Radboud om op het IJsselmeer een kijkje te nemen bij een aantal boten dat net de haven verlaat. Nog wat verder, op Onderdijk is de volgende fotostop, “De Dijkwerker” een beeld gemaakt door Jan van Velzen mag ook weer een keertje mee in de fotoserie van mijn ritjes. De rit gaat verder over Zwaagdijk en dan naar Zandwerven om in Obdam bij Tom en Gerda aan te wippen maar die zijn ook gevlogen. Wel zie ik dat er nog genoeg gras is voor heel veel Hollandse koeien die de wei flink bevolken, langs de Obdammerdijk lopen ze weer, alsof het geen kerstmis zal worden, onbezorgd pikkend langs de weg, een aantal jonge kalkoenen.  De zon begint steeds langer achter het wolkendek vandaan te komen en het zal niet lang meer duren dan praten we over een zonnige dag, behoudens die paar rotberichten van de oncoloog. Overigens een kort ritje van ik meen 69 km.

1 opmerking:

Wim Schermer zei

Dag Pé,
Je zit, ik trouwens ook, in de leeftijdsgroep waar de klappen vallen.
Als je dan ook nog eens een heel grote familie hebt, zoals jij, dan 'ben je vaak de beurt'.
Sterkte met al deze nare familieperikelen.
Kom gerust weer eens langs voor de koffie.
Groeten,
Wim