27 november 2014

Ik had iets uit te leggen.


Eenmaal kaal ben je zo Senior

Achter de rietschoot

Historisch Barsingerhorn

Wat ooit het Scheringa museum moest worden

Ik heb even iets uit te leggen, ’t is niet ernstig maar wel grappig vind ik zelf. De rit voor vandaag zal niet te lang worden, naar Oudemirdum is me te ver Tiny is niet thuis en naar de Hondsbossche wil ik niet er blijft nog genoeg over en ik kies voor een rondje door Westfrieland waarbij ik in de straal naar mijn woonplaats niet te ver van huis zal zijn. Een rit met weinig of geen stoplichten dus overal lekker doorrijden, ja dat dacht ik, bij de eerste de beste oversteek van een voorrangsweg stond ik even stil samen met een paar wandelaars en dan begint het, “Meneer is dat een auto” “Als U bedoelt waar ik in zit, nee dit is een fiets” en zo komt van het één het ander, “Ja maar hoe zit dat dan”, “Wel lekker hoor uit de wind en altijd droog” Ja wat moet je daar nou mee. “Ik zal het uitleggen mevrouw” en zo vertelde ik wat dit gele ding nou precies was, “Prachtig meneer” en dat “Senior” is dat het merk” En weer volgt dan de uitleg hoe ik aan die naam kom. In de tijd dat ik nog vaak met Kees van Hattem fietste is dit ontstaan, als we ergens waren gestopt om welke reden dan ook, was het bijna standaard dat Kees dan vlak voor vertrek zei “Senior gaan we weer”, ja dat krijg je als je niet meer bij de jongsten hoort. Later bij de aanschaf van mijn nieuwe  fiets bedacht ik dat het weleens moeilijk zou kunnen worden als er een hele hoop van die gele bij elkaar staan en besloot toen om hem maar te “onderscheiden” met de titel “Senior” dan weet ik altijd welke de mijne is. “Noh wat goed” was haar reactie en gelukkig bleef het daarbij en kon ik weer verder voor een klein rondje wat net de 66 km heeft gehaald.

Geen opmerkingen: