26 november 2014

Jubileum met 9 jaar Questrijder

Vandaag bloeiend bij mij in de tuin







Het is vandaag een soort jubileum, 9 jaar geleden op 26 november 2005 haalde ik mijn eerste Quest op in Dronten, dus al 9 jaar “gek” van zo’n luxe “trapmachine”, “banaan” enz. enz. hoe ze zo’n super fiets ook noemen, ik ben er nog steeds blij mee. Deze dag had ik een heel kort ritje op de planning, dood eenvoudig omdat ik het “hufterig” waterkoud heb ervaren toen ik buiten kwam om de was op te hangen. Noem het voor mijn part een wekelijks rondje “ziekenbezoek” eerst naar Ben en Riet in Wervershoof waar het naar omstandigheden “goed” gaat, twee blije optimistische mensen, wat wil je nog meer. Een tijdje gezellig zitten kletsen en net als altijd met koffie. Daarna even door naar zus Margriet die een ruime week geleden de 6e chemokuur  heeft verwerkt en nu toch aan de beterende hand lijkt. Omdat ik de temperatuur echt niet aantrekkelijk vind ga ik weer richting Middenmeer via het natuurgebiedje achter “De Vliet” langs naar Medemblik en zo weer de polder in en als ik thuis in de garage sta zie ik dat het net 44 km is geworden en dan begint het grote tellen, het blijkt achteraf heel simpel te onthouden wat ik in die 9 jaar als fietser heb afgelegd in een Quest, de volgende cijfers 123456 komen er allemaal in voor, alleen de volgorde is iets anders n.l. 125.634 km . Met mijn eerste Quest reed ik 54.206 km en de teller van de huidige staat op 71.428 km. Per jaar is dat, ik heb het alvast voor je uitgerekend, 13.959 km, je zal het moeten lopen. Ik kan nu wel een hele hoop memorabele voorvallen uit die jaren bij elkaar halen maar blader zelf maar terug in alle verhalen waarbij dit het 1434ste "schrijfseltje" is.

7 opmerkingen:

Erwin zei

Beste Pé,

Gefeliciteerd met je jubileum, en dat je er nog heel wat kilometertjes aan vast mag plakken!!

Groet

Erwin en Tante Lies

liggende fietser zei

Proficiat met je jubileum.
Ook met het "ahum" aantal kilometers in die tijd.
Beide is iets om trots op te zijn.

Wim zei

Dat zijn cijfers/getallen waar een mens trots op mag zijn.

Gefeliciteerd Pé.


Een tijd geleden heb je een keer geschreven over een ontmoeting met een Mango-rijder.
Zijn naam is Jan Hooiveld.

Ik heb Jan een paar weken geleden ook ontmoet, maar dan professioneel.
Hij is echt een zeer wijs man en weet ontzettend veel. Ik was behoorlijk onder de indruk.

Daarna hebben we ook nog heerlijk over velomobielen gepraat. Hij vond mijn XS erg mooi. Is natuurlijk altijd leuk om te horen.

Wilco Pompert zei

Hoi Pe, volgens mij wil jij nog 26 jaar Quest rijder zijn, dat wil zeggen dat je een half miljoen gaat halen indien je in hetzelfde tempo door blijft karren! Nog veil veilige en gezonde kilometers gewenst!

Wilco

Unknown zei

Beste Pé.

Gefeliciteerd met je jubileum, en dat je nog veel kilometers mag rijden.

Groet,
John

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Ook namens mij van harte! Nog vele gezonde en veilige kilometers erbij, en ga zo door met je "schrijfsels", daar maak je ook elke keer veel mensen blij mee!

Groeten, Adri.

Paul van Roekel zei

Gefeliciteerd!