30 december 2014

Als je het juiste meel hebt is het simpel bakken








Misschien ga ik dit jaar nog één keer een stukje fietsen en dan is het over. Ja , stil maar, alleen voor dit jaar want er zijn na morgen geen dagen meer met 2014, ze zijn op, helemaal op. Ik niet hoor, als alles zo blijft gaan zoals het nu is dan haal ik echt de 100 wel, maar niet te stoer doen gewoon hopen dat het geluk aan mijn zijde blijft. Gisteravond had ik nog een gluten-vrij brood gebakken voor Tiny dus ik had vandaag een gegronde rede om even naar de “Zuidoost” te fietsen. Deze keer een noten/rozijnenbrood, er zit weer van alles in en het schijnt gezond te zijn. Er is weinig of geen wind en regen hebben ze voor vandaag niet op het programma staan dus alles zit mee. Ik “probeer” vandaag weer een keer een iets afwijkende route maar achteraf ben ik hier ook al heel vaak langs gegaan wel “duik” ik door de tunnel na de stoplichten aan de Nekkerweg, als je het niet weet zou je het nooit vinden. Als ik bij Tiny kom is het rustig maar even later is ze er toch. Er volgen dan de gebruikelijke rituelen zoals koffie en een broodje en als ik later weer richting huis ga is het alleen een stuk bewolkter geworden maar het blijft droog hebben ze beloofd. Ik ga via Hobrede en kom tot de conclusie dat Nederland een echt waterland is, vele dijken en even zovele ringsloten. Ik rij een klein beetje om en ga richting Blokker om bij de molen “De krijgsman” weer een zak gluten-vrij meel te scoren zodat ik weer “gewapend” ben voor de toekomst. Na Blokker richting Oostwoud en Opperdoes waar ik onderweg zelfs de zon nog krijg, heerlijk, het voorjaar komt er misschien alweer aan en de dagen beginnen weer te lengen. Thuis gekomen staat er voor dit ritje 93 km op de teller dus voor morgen is het nog onzeker maar wie weet ????

Geen opmerkingen: