22 januari 2015

Kort ritje en lek.





Het zat vandaag een keer niet mee, de start kwam erg laat omdat ik het te koud vond. Vanmorgen liep ik even buiten en voelde dat het “hufterig” koud was, waterkoud of wat het ook is geweest ik weet het niet, maar het stond mij niet aan. Maar ja als ik me eigenlijk al een paar dagen geleden had voorgenomen om weer een keer in Bovenkarspel bij Dick en Greet langs te gaan dan blijft dat een beetje wroeten en zo ben ik tegen de middag toch nog van start gegaan. Geen” deksel” erop maar gewoon in een shirt met lange mouwen, wel een extra bescherming om mijn hals en mijn handschoenen kon ik niet vinden, dan maar zonder. De profielband had ik alweer vervangen omdat die de snelheid flink naar beneden haalt en sneeuw wordt er niet verwacht. Waar of het in heeft gezeten, ik weet het niet, maar na zo’n 8 km ging de gang er weer helemaal uit, zou “ik” lek zijn begon ik te denken, inderdaad een beetje slingeren maakte duidelijk dat ik achter problemen had. En dan handelen, in de wind en uit de zon, want die was alweer weg, daarbij ook nog een beetje kouwe handen. Dat kan wat worden maar al heel snel was het weer geregeld en kon ik verder daarbij het geluk dat ik mijn wanten terug vond in de Quest, ik had ze er al een keer ingedaan voor het geval dat. Dan op naar Bovenkarspel via Medemblik en over de dijk naar Enkhuizen, afslaan naar Bovenkarspel en stoppen voor de deur. Dick was alleen en zorgde voor koffie, een tijdje bijkletsen en dan weer naar huis. Nu met de voordeligste wind ging het weer als een speer en kwam ik thuis na 64 km.

Geen opmerkingen: