04 februari 2015

Bezorgdienst spelen.













Wat weer een dag, volgens de gegevens zou het vandaag regenen, hagelen en natte sneeuwen. En wat heb ik daar van mee gekregen, één klein pestbuitje van 5 minuten en niet eens erg maar er waren stukken onderweg waar ik over heb geoordeeld dat het daar flink had gehageld enz. Ja en dan,  waar zat ik dan, nou heel simpel op en neer naar Zuidoostbeemster om iets weg te brengen en vanaf dat adres even bellen of Co, een broer van Tiny, thuis zou zijn om hem ook te voorzien van een thermo-bidon. Hij had mij gevraagd om er voor hem ook één te bestellen, het is echt een super ding. Ik ging van huis met iets wat op zonneschijn leek en op de rand van de polder was hij er echt maar de lucht zag er allerbelabberdst uit, ik geloof nooit dat het droog blijft. De rit naar de “Zuidoost” verloopt zonder hindernissen en het blijft droog. Na een telefoontje hoor ik dat Co niet thuis is in Purmerend dus laat ik de bidon enz. achter bij Tiny die zelf ook niet aanwezig is vanwege de oppas-dag. Dan weer naar huis via de bekende omweg langs het Noordhollands kanaal. Het is prachtig weer hoewel ik zie dat er weer wat wordt klaargestoomd, de lucht wordt steeds dreigender en later heb ik een tijdje met de deksel erop gereden, het viel allemaal mee. Bij Grootschermer zie ik het pand van de familie Jonk spiegelen in het water en stop even om een foto te maken, de beelden van Nic Jonk komen een andere keer wel weer aan de beurt. Bij Schermerhorn ga ik via de Westmijzerdijk naar Ursem en passeer nu de nieuwe brug aan de andere kant van het water. De naam had ik gisteren wel gezien maar niet goed gelezen nu zie ik het duidelijk staan, “Noordkustbrug”het zal wel ergens mee te maken hebben. Aan deze kant is de op en afrit goed te doen met de Quest en lopend over de brug controleer ik de andere kant ook nog even maar nee, dat is niet te doen of je zal uit de fiets moeten en voorzichtig optillen in de knik. Vanaf zo’n punt kan ik meteen een paar leuke foto’s maken om daarna op volle snelheid naar huis te fietsen weer via de Obdammerdijk waar ik voor een volgende keer eerst een afspraak zal moeten maken. In een stralend zonnig weertje kom ik binnen na 102 km.

1 opmerking:

Piet zei

Ik kwam de tip van de Laken thermo bidon tegen op jouw blog (en jij dankzij Belle) en heb er twee besteld. Echt prima kwaliteit. Het is wel lastig de bidon helemaal leeg te drinken onder het schuimdeksel, misschien met een rietje?