19 februari 2015

Koud dus een beperkte afstand.









  • Het was koud vanmorgen, nee ik was niet zo vroeg als al die “diehards” die  ’s morgens naar hun werk gaan met een Quest of soort gelijk vervoersmiddel . het was al rond 10 uur half 11. Het “beddengoed” hing aan de lijn en het leek voor vandaag wel weer mooi genoeg om een klein stukje ontspanning in te voegen in de dagelijks “sleur”. Als eerste naar Wervershoof, hoe staat het erbij  met de chemo behandeling van Riet. Ik had vrij gekund want er was niemand thuis, dan even door naar Andijk misschien is Lia thuis, ook hier geen beweging achter de gordijnen. Het is nog steeds behoorlijk fris en ik besluit mijn rondje niet te ver uit te rekken over de Westfriese wegen. Omdat ik nu toch in Wervershoof zit kan ik nog wel even bij Aad en Ans langs gaan en inderdaad daar was leven achter de deur dus koffie en kletsen. Ondanks de lage temperaturen zweet ik altijd en als ik op de wind kom voel ik, dat ik het ook nu niet droog heb gehouden, oppassen. Ik ga via het Egboetswater weer richting Middenmeer en heb de action camera aan staan, het leuke “speeltje” maar desondanks gebruik ik mijn gewone fototoestel nog volop en zie dat de sneeuwklokjes overal bloeien en dat er nog ganzen genoeg zijn. Als ik onder de weg door weer via het fietspad naar de parallelweg fiets kom ik bij de eens zo fatale bocht waar nu de sloot wordt uitgebaggerd. Als ik er nu in zou belanden kon het wel eens noodlottig dieper zijn geworden, maar niet aan denken, gewoon uitkijken. Als alles weer op zijn plaats staat geeft de teller voor vandaag  50 km aan en ben ik nog slechts 8 km van de 74.000 km verwijderd met deze Quest..

Geen opmerkingen: