05 februari 2015

Rondje Wieringen


















Ik had al een tijdje in mijn hoofd om een heel simpel rondje Wieringen te maken en dan wat extra foto’s te nemen. Ik weet bijna zeker dat ik daar een goede vriend een enorm plezier mee zal doen, Albert van Dijk. Vandaag moet het dan maar gebeuren, ik heb verder niets bijzonders in “petto” dus van start richting Slootdorp en dan via De Haukes naar de andere kant, hoe ik de route maak zie ik nog wel. Eerst is het volop zonnig maar de temperatuur valt mij tegen, ’t is fris aan de handen en mijn handschoenen liggen ergens thuis meen ik, ik zal er toch een keer gewoonte van moeten maken om die dingen mee te nemen als ik van huis ga met de Quest. Op Westerland neem ik een paar foto’s van huizen die Albert mogelijk bekend voor komen ook de kerk op de hoek van de Zuiderkerkerlaan neem ik mee en zo draai ik verder en kom langs het Amstelmeer op de afslag naar de andere kant van de snelweg via het viaduct. In Hippolytushoef even stoppen om de molen vast te leggen en dan weer door, de kerk van Oosterland komt in zicht en weldra kom ik in Den Oever waar de tweede molen van het eiland op de “plaat” gaat en nog heel even en ik ben bij de coupure om op de haven om de visafslag heen te rijden naar de andere kant van de haven waar t.z.t. de vuurtoren zal komen die nu nog op de hoek bij de Afsluitdijkdijk staat. Hier keer ik om en verlaat het haventerrein om onder het fietstunneltje door naar een, neem ik aan voor Albert, heel bekend stukje Den Oever. Stond hier jaren geleden niet hun “onderkomen” op bijna de kop van de dijk ? Ik heb er een paar foto’s gemaakt en ben toen weer richting Middenmeer gereden en hoop dat ik met deze route iemand van 90 jaar blij heb kunnen maken.

Geen opmerkingen: