24 maart 2015

Een rondje in de buurt wat uitliep.










Ik kan niet anders zeggen, “Het valt hartstikke mee , het weer van vandaag” vanmorgen donkere luchten en bij controle van alle weervoorspellers zou het na de middag hier mogelijk gaan regenen. En nu schijnt de zon geregeld en is er nog geen spat gevallen. Ik had een rondje in het hoofd dat niet te ver van huis zou gaan mede door de verwachtingen maar onderweg is het geregeld aangepast en verlengd. Uiteindelijk werd het 82 km, niet groot maar het viel allemaal mee. Eerst richting Wieringen en op het eiland heb ik bewust een andere route gekozen dan waar ik normaal langs zou gaan, overal kris kras en zo kwam ik weer richting de polder. Onderweg nog een paar keer gestopt om een paar hazen te “vangen” maar elke keer als ik stopte gingen ze er als hazen vandoor, alleen die ene was moe denk ik. Eenmaal weer in de polder linksaf naar het Robbenoordbos om door het bos naar de dijk te fietsen. Op het pad in het Robbenoord ben ik één keer gestopt omdat ik een eekhoorn zag en door voorzichtig uit de fiets te “klimmen” meende ik hem op de foto te kunnen zetten, helaas dat beestje was veel sneller als de sluitertijd van de camera. En dan door langs de dijk waar ik op de hoek van het Wagenpad/Zuiderdijkweg  een hele hoop meeuwen achter de ploegende agrariër zag opfladderen en in Medemblik bood de haven uitgang weinig spectaculairs, maar kasteel Radboud vanuit deze hoek zag er wel leuk uit. Ook de blauwe reiger op het hoekje kon ik meepikken en vind het toch wel een mooie vogel. Dan door via Wervershoof waar de mensen waar ik langs ging weer niet thuis waren en ook op Zwaagdijk van het zelfde laken een pak. Via het pad “Over de Leek” kwam ik in Nibbixwoud waar ik gestopt ben bij neef Nico Kok die jaren geleden in een rolstoel is gekomen door een medische blunder. De vorige keer dat ik hem ontmoette had ik ook een foto gemaakt maar die vond Nel,zijn vrouw, niet zo geslaagd dus nu is het zeker beter en zal Nel best tevreden zijn met het resultaat. Na wat kletsen zijn we ieder weer ons eigen weg gegaan en kwam ik thuis na, zoals ik al had aangegeven 82 km die ik niet graag had willen missen.

Geen opmerkingen: