17 maart 2015

UPC en Ziggo hebben me afgeremd




Wat later als ik gewoon ben komt er dan toch nog weer een verhaaltje. Vandaag stond een ritje naar de “Zuidoost” op het program, de TV bij Tiny moest als het mogelijk was weer opnieuw zijn zenders zoeken door hat “samenspel” van UPC en Ziggo en dat gaf nogal wat buitensporige werkzaamheden, maar na zo’n stuk of 7 a 8 telefoontjes naar o.a. Ziggo 3x, Philips 3x uiteindelijk de leverancier gebeld die ook van alles aanbood maar geen resultaat. Na van alles en nog wat te hebben geprobeerd en diverse keren opnieuw pakte hij eindelijk het nieuwe ID en kwam het toch nog goed, geduld overwint dat heb ik vandaag ervaren. Maar goed dit gaat meestal over fietsen, vanmorgen dus rustig naar de “Zuidoost” gefietst en wel zo rustig dat ik daar aangekomen me meteen maar heb omgekleed omdat droge kleding minstens zo prettig is. Tussen het wachten en uitproberen van de zender kon ik mooi een nieuw steunwiel plaatsen onder de poort van de carport. En op de heenweg zag ik ze weer de lammetjes in grote getale en omdat er weinig wind was ging alles even snel zonder rimpels in het water gaf zelfs de brug aan de Oostdijk bij Hobrede een leuk beeld. Dit heen en weertje zou normaal 80 km zijn maar ik moest neg even een boodschap doen in Purmerend en zo werd het voor vandaag 84 km die ik voor het eerst dit jaar in de korte broek heb gereden en dat scheelt zo 5 km in snelheid heb ik het gevoel. 

2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Ook wij hebben het Ziggo - UPC huwelijk moeten bezuren met onze fraaie niet-Ziggo compatibele Loewe Opta TV's. Na iedere wijziging van zenders, frequentie en submasks, hebben we hoofd maar in de schoot gelegd en ziggo-compatibele Samsung TV's gekocht.
Daarmee is gelukkig wel de recente zender- en frequentiewijziging van Ziggo per TV in twee minuten geregeld.
Groeten,
Wim


Belle zei

Gewoon je tv-abonnement opzeggen, ben je van alle gedonder af. Via pc/Apple TV o.i.d. kan je altijd nog uitzending gemist kijken als je dat wil.