12 maart 2015

Zo is een dag voor mij "vruchtbaar"




Ik kreeg het toen ik een jaar of 10 was

Echt roestvrij staal van de vakman




Een vruchtbare dag, zo zou je de dag van vandaag wel kunnen noemen, althans in mijn geval. Vanmorgen, zoals gewoonlijk op tijd uit bed en na de ochtendrituelen met als afsluiter een bak koffie de tuin in, en meteen flink aanpakken. Aangezien ik een slechte rug heb is het omspitten van de tuin, al is het maar klein, vaak een probleem. En dat heb ik vandaag wel gedaan, en hoe, ik was laatst bij mijn zus Margriet die in het ouderlijk huis woont en toevallig kwam ik in de schuur waar nog heel wat gereedschap hing uit de periode dat ik nog thuis bij mijn vader op het land werkte. Eén van die stukken gereedschap wilde ik graag hebben en zo kreeg ik het gewenste stuk meteen mee, een oud “aardappelrooigreepje” ik weet nog dat ik dit stuk gereedschap kreeg van mijn vader, dan kon ik meehelpen om de vroege aardappels te rooien. Een echt roestvrij stalen greepje van Dirk Windt uit Grootebroek, ik was er wat blij mee en nu weer, op knieën de tuin spitten en dat ging geweldig goed. En nog steeds is dit roestvrij  stalen greepje in vlekkeloze staat al is het zeker meer dan 60 jaar oud. Nadat de was hing en de tuin was verzorgd ben ik toch nog maar weer aan een ontspanningsoefening begonnen, even een rondje over de dijk. In Hoogwoud zag ik dat een tuinhuisje bij Gerard en Rina werd voorzien van een strodak en langs de Zomerdijk was een zwanenstelletje druk doende om takken enz. te verzamelen voor een nest, vlak langs de weg en voor het hek waar mogelijk de eigenaar t.z.t. zijn land op wil gaan. Ik neem de route door Hoorn en snor weer heerlijk over de dijk, nergens verkeer van rechts is toch wel ideaal. Bij het “Oma Mia bankje” staan een paar mannen geleerd te doen met papieren enz. als ik hun auto passeer blijkt het dat ze van het kadaster zijn, misschien moet het bankje wel verplaatst worden. Door Enkhuizen gaat weer als van ouds en als ik de brug over ga bij de “Dromedaris” staat daar een mevrouw die een aantal foto’s maakt van de Quest en beloofd ze naar mij te mailen, we wachten af. De wind is gunstig en behoudens een stuk zijwind gaat het nu weer super snel en kom ik na 92 km weer voldaan in Middenmeer, wat is het leven toch mooi.

Geen opmerkingen: