13 mei 2015

Bezorgdienst









En alweer lijkt de “fietsweek” ten einde, maandag even naar Kampen gefietst, dinsdag samen met de auto naar Oudemirdum vanwege Bianca’s verjaardag, vandaag woensdag weer een rondje trappen en morgen een ingevoegde zondag, Hemelvaartsdag en dan is het normale weekend weer aangebroken. De weken vliegen voorbij, je bent oud voor je het weet. Afgelopen weekend had ik wat foto’s gemaakt en die zijn gisteravond op DVD gebrand en vandaag gedistribueerd bij de familie. Gestart vanaf Middenmeer en dan via het natuurpad langs de grasdrogerij naar Twisk om vervolgens via Oostwoud en Midwoud te rijden en bij de familie van Hal langs te fietsen. Juist op dat moment kwam Piet van Hal uit tegenovergestelde richting en reed het pad op bij zijn zoon Gerard. Enkele tikken op de claxon en verder, maar toen zag ik Gerard staan en heb afgeremd en ben even aan gegaan, een tijdje kletsen met zijn vader en later kwam ook Gerard erbij die al snel Miranda riep om de familie te begroeten. Miranda had hardgelopen en kwam net onder de douche vandaan en op de foto is dat niet voordelig zegt men dan, want het haar is nog nat, “En wat zou dat? “ Jonge mensen zijn zo wie zo altijd mooi, maar dat is een verhaal apart wat ik alleen aan Tiny zal vertellen. Weer verder naar de “Bangert” waar zwager Maarten de oppas had over zijn kleinzoon, Monique was naar d’r werk, vervolgens naar Gerard en Nel, Frans en Carin, Jan en Nera, Leo en Riet en in Zwaag dan als laatste Kees en Lucy. Ziezo, na de koffie bij Kees, waar Lucy ook oppas had over hun jongste kleinkind, door naar Hoorn om bij Tineke ook een DVD af te leveren en dan het rondje afmaken door via Hoorn naar de dijk langs het IJsselmeer te karren en zo over de dijk op Enkhuizen af te “stomen” Op de dijk kwam ik een hele serie solexen tegen, echte ouwe brommertjes, de vrolijk werden toegezwaaid door enkele mensen die bij de vluchthaven even pauze hadden ingelast. In Enkhuizen heb ik de kibbeling gekeurd van de visboer en dat was prima. Thuisgekomen stond de teller van deze “missie” op 95 km en dat als “postbode” met een Quest.

2 opmerkingen:

Cees zei

Pe , je bent op TV op TVNH, elk uur tijdens het nieuws . groet Cees

Pé Koomen zei

Ik weet het Cees, ik zou een foto maken van de camera-man en de reporter en meteen kwamen ze voor me staan met de nodige en onnodige vragen.