05 mei 2015

Een rond getal en meevallend weer













Ik moet vandaag iets bekennen, het viel in het begin zwaar tegen. De conditie lag verder onder normaal, ik besefte niet dat een weekje niet in beweging, zoveel van je lichaam kan vragen. Albert van Dijk heeft mij al meer dan eens gewaarschuwd, met opgeheven vinger zei hij dan, “Zorg dat je in beweging blijft”, hij heeft helemaal gelijk. Gisteren kwam het er niet van dus moest het vandaag wel gebeuren na afgelopen week niet anders te hebben gedaan dan liggen, eten, en drinken, te gek voor woorden. Ik had een filmpje op DVD gezet en dat zou ik even naar Tiny brengen als het weer tenminste geen spelbreker wordt. De berichten zijn erg onheilspellend, zelfs hagel en onweer zijn mogelijk en dan harde wind en een flinke regenbui, dat wordt oppassen. Ik ben van start gegaan na de eerste bui en toen nog weinig wind, maar het werd anders toen ik later terug ging. In Bobeldijk moest ik stoppen voor de spoorwegovergang en maakte de eerste foto van een bloeiend Meidoorn die al een beetje begon te “sneeuwen” en de volgende foto- stop was bij Oosthuizen waar het superieure rundvee vleesras de “Limousin” allemaal netjes in het gelid liepen te grazen. En even verder op de Oostdijk had ik een prachtig uitzicht over de bloeiende bollenvelden, een deel was al “gekopt” en daarvan lagen de bloemen tussen de regels op de grond. Bij Tiny is er in de tuin ook weer genoeg te zien als het om bloeiende  bloemetjes gaat. Zoals gewoonlijk ga ik na mijn boodschap te hebben gedaan en heb genoten van de koffie, weer met een omweg terug en moest haast maken voor mijn gevoel om het slechte weer voor te zijn. Deze keer via Kwadijk en Edam over de “Pompsluisbrug” naar de dijk langs het IJsselmeer. Later afslaan bij Scharwoude en via Berkhout en Wognum naar de Cultuurweg waar momenteel ook veel bloeiende bollenvelden zijn te zien. Toen ik binnen was vroeg ik mij af hoe groot het ritje voor vandaag was geweest, even terug naar de garage en zie dat het 95 km is geweest en toen ik het totaal bekeek heb ik het fototoestel opnieuw uit huis gehaald om dit ronde getal vast te leggen, 77.000 km op de kop af en het is nog steeds leuk want na die eerste 20 km leek de conditie toch niet zo erg terug te zijn gelopen als ik eerst dacht.

2 opmerkingen:

Cees zei

Net op tijd thuis Pe :)

Wim zei

Hier in de omgeving van Zutphen viel het beslist niet mee. We hebben net compleet noodweer gehad met van die enorme windvlagen waardoor er van die slagregens ontstaan. Het zag er vanuit onze lekkere warme woonkeuken wel mooi uit ;-)