10 augustus 2015

Heerlijk rondje







Vandaag een “kort” verhaaltje bij een redelijk lange rit. Waarom , nou er was weinig te beleven onderweg, ’t leek net alsof ik alleen op de wereld was, ik kwam bijna geen kop tegen. Op de rit van Middenmeer tot op de dijk bij Enkhuizen ben ik één fietser gepasseerd, op de dijk van Enkhuizen naar Lelystad kwamen er drie fietsers mij tegemoet en heb ik er één ingehaald. Van Lelystad langs de dijk naar de Ketelbrug één wandelaar en verder niets, dan begin je toch een beetje te denken wat doet iedereen op maandagmorgen. Toen ik onder en over de Ketelbrug ging heb ik het cameraatje maar aangezet dan heb ik straks als ik thuis kom nog wat te “klooien”. Aan de andere kant op de Ketelmeerweg kwam mij nog een gele Velomobiel tegemoet maar verder stilte voor wat betreft actief volk. Wel zag ik in de Noordoostpolder dat het hier en vooral daar droog was, een enorme stofwolk gaf aan dat men bezig was. Bij Siebo en Bianca even schaften en dan weer door, wel heb ik de blauwe hortensia nog even vastgelegd en toen op naar Middenmeer. Het gaat allemaal heel rap en bij de laatste stop, bijna op de kop van de dijk maar nog wel in het mooie “Frieseland” heb ik nogmaals een foto gemaakt van de mooiste handgemaakte fiets van deze eeuw, daar woont en werkt een timmerman met liefde voor zijn vak, anders maak je niet zulke dingen. Er zat een echtpaar wat heel wat te vragen had over de Quest en zo verdoe je weer enige tijd om daarna het laatste stukje te “pakken” naar Middenmeer Bij Den Oever zijn ze er nog niet uit waar de rooie vuurtoren moet komen staan als de Afsluitdijk een heel ander aanzicht moet krijgen, volgens mij alles mooi zo laten, kost niets en is nu ideaal. Als ik thuis ben blijkt het totaal ruim over de ronde getallen te zijn n.l. 80.164 km en was het voor vandaag 204 km
https://youtu.be/NtTjBw_rpQI een kort filmpje van een stukje van deze ronde, de Ketelbrug

Geen opmerkingen: