18 augustus 2015

Het zal beter worden







Mogelijk ben ik te vroeg van huis gegaan want het zou beter worden vandaag maar ik heb er nog weinig positiefs van ondervonden. Toen ik van huis ging was het inderdaad droog maar wel zwaar bewolkt en somber weer. De planning is een klein rondje en op tijd binnen zijn met dit sombere weer, een klein rondje gaat dan voor minimaal 50 km eerst maar eens naar de Obdammerdijk en zowaar daar is Tom aanwezig die net zo goed koffie kan zetten als Gerda die vandaag oppas –oma speelt bij de kleinkinderen in Westwoud. Na de koffie met een beetje omweg weer naar huis en dan zie je toch dat er heel wat water is gevallen de afgelopen paar dagen. Als er water tussen de aardappelruggen staat is dat vaak in de z.g. spuitsporen, dit zijn de vaste paden waar de trekkers door rijden als er gespoten wordt, maar nu stond er in dit perceel tussen alle ruggen water en als dat weer te lang blijft staan zijn deze pootaardappelen verrot zo simpel is dat. In de polder is te merken dat er weer een opleving is in de glastuinbouw er wordt weer nieuw gebouwd, het volgende warenhuis wordt uit de grond gestampt. Maar ook de akkers waar de oogst, in dit geval ijsbergsla, al is geoogst staan hier en daar stukken blank, het is echt nat. Toen ik thuis kwam stond de teller voor deze dag op slechts 55 km en nu begint het buiten helder te worden. En dan die eerste foto, ja Belle had een compilatie gemaakt van wat verschillende shirts met speciale opdruk gerelateerd aan Velomobielrijders en eerlijk gezegd heb ik de “mijne” er uit gepikt en in die geest iets aangevuld en  nagemaakt, ik had nog 1 velletje liggen om shirts te bedrukken. 

2 opmerkingen:

Wilco Pompert zei

hoi Pe,

Geinig je t-shirt!

Wilco

Paul van Roekel zei

Als je nu uit de fiets komt kunnen we je makkelijker herkennen ;-)