11 augustus 2015

Lichte tegenslag, morgen niet fietsen.


Ik dacht echt neem een Quest dan gaat het veel sneller




Een gebroken hart kan veel erger zijn

Het zat een beetje tegen vandaag, nee niet met het weer of m’n conditie maar deze keer is een onderdeel van de Quest spelbreker. Als eerste vandaag op verjaarsvisite bij Jan en Rita in de Zuidoost, eerst langs Tiny die oppas heeft en vanmiddag pas weg kon, kletsen omkleden en naar de jarige. We zaten gezellig buiten en de koffie met gebak ging er heel goed in, later nog iets extra’s en dan weer op huis af. Langs het Noordhollands kanaal richting Oost en West Graftdijk en vervolgens naar de Westdijk. Toen ik omhoog draaide vanuit Graftdijk naar de Westdijk reden er net een paar knapen op de racefiets van zo om en nabij de 18 tot een goeie 20 die richting Alkmaar op het verlanglijstje hadden. Na wat afremmen voor een meneer in een invalidevoertuig die eigen regels leek te hebben kon ik de achtervolging inzetten. De mannen hadden dat door en versnelden behoorlijk maar net voor het fietspad had ik ze te pakken en was er één zo onverstandig om uit te proberen of hij een Quest kon volgen, nou een klein stukje ging dat wel maar toen de teller op 53 km kwam ging het licht uit, gelukkig maar want ik zou dat ook niet zo lang vol hebben gehouden. Onderweg zie je af en toe wat in het veld en langs de weg zoals 3 hazen bij elkaar en de “bannepaal” in Obdam en zo ben je weer in de polder waarbij de fiets rechts voor vanaf de start vanmorgen tot nu toe geregeld wat piepte, de schokbreker is aan wat nieuw vet toe dacht ik toen, dus thuis later de fiets “opereren”. Met moeite kreeg ik de schokbreker open en toen kwam de aap uit de mouw. Zowel de onderste als de bovenste veer was gebroken, meteen gebeld met Velomobiel en Theo zou ze vanmiddag nog op de post doen en als alles goed gaat heb ik ze morgen maar dat wordt dan wel in de loop van de middag. Een dag niet fietsen helaas, maar gisteren 204 km en vandaag 103 km dan moet er nodig een dag gerust worden zeggen de deskundigen.

1 opmerking:

Belle zei

Wat een mooie zin: "Na wat afremmen voor een meneer in een invalidevoertuig die eigen regels leek te hebben kon ik de achtervolging inzetten."