20 augustus 2015

Op en neer voor koffie met koek








Is dit een boot die nog afgewerkt moet worden bij "de Vries Makkum" ??
ik zal mijn schoonzoon Siebo er naar vragen

Ik zeg vaak “Wat is het leven toch mooi” en vanmorgen kwam ik een gelijk gestemde tegen, wel heel in Friesland maar er zijn dus meer positieve stervelingen op deze “aardkloot”. Ik had gisteravond al even met Bianca overlegd of ze vandaag thuis zou zijn en dat was ze, zou ze niet thuis zijn vandaag dan was ik via Dronten even doorgereden naar Kampen om bij mijn “vriend van langs de weg” Albert van Dijk, op bezoek te gaan dat wordt dus een volgende rit denk ik, wie weet volgende week als het een beetje mooi weer is. Maar goed, vandaag dus naar Oudemirdum en die positieve “ziel”, ik was net onder het Akwadukt van de Galamadammen  door toen ik bij de splitsing een mevrouw zag staan ze liep van het ANWB fietsbordje naar de kaart van de knooppuntenroute en schudde het grijze hoofd. Dan stop je uiteraard en vraag of je kan helpen, “Ja graag, ik moet naar Balk en dat staat er nu niet meer op” ik wist daar redelijk de weg en vertelde dat ze 100 meter verder linksaf de weg over kon steken en dan is het nog zo’n 10 km naar Balk. “Bent U hier zo goed van alles op de hoogte” was haar volgende vraag, nee, maar ik ga hier wel meer langs , ik ga nu naar mijn dochter om de koffie en dan weer terug. “Oh geweldig meneer en zulk mooi weer, wat genieten we toch van onze ouwe dag” kijk dat zijn nou die positieve meedenkers niet altijd het zwaarste stuk optillen dat komt vanzelf wel. Bij Bianca was het weer als vanouds, gezellig kletsen met koffie en koek, Siebo naar zijn werk en de kinderen naar school. Na nog even in het zomerhuisje te hebben gekeken ben ik na nog een flink glas frisdrank weer richting N.H. gegaan. Onderweg kwam ik nog een stel tegen die knutselden met een lekke band maar alle middelen hadden ze bij zich dus kon ik weer verder. Het spuien bij de sluizen is nu over maar vanmorgen ging dat wel behoorlijk te keer toen ik over de sluizen reed. En de vrij harde wind blaast nog steeds behoorlijk dwars op de dijk. Na de Lorentz sluizen aan de Friese kant van de Afsluitdijk probeerde nog iemand op een “super” tijdritfiets mij te volgen of in te halen, ik hield hem eerst op een 50 meter en liet het gaatje langzaam wat kleiner worden en toen hij begon te slingeren heb ik wat “gas” gegeven en zag hem niet meer terug, leuk spelen is dat. Om iets voor 1 uur was ik thuis met 160 km op de teller, weer een heerlijk ritje.

Geen opmerkingen: