02 september 2015

Met Marcel op de Oostdijk













Wat weer een prachtige dag, zon, een klein buitje, voor en tegen wind, zijwind en genieten van alles om mij heen. De kilometerteller werkt nog steeds dus de operatie doe ik wel als ik weer thuis ben, want goed is het natuurlijk niet, gisteren zomaar 60 km niet tellen dat mag gewoon niet. Ik ga eerst maar richting de “Zuidoost” , Tiny is niet thuis dus ik kan zonder tussenstop doorrijden naar Purmerend maar dat ging allemaal niet zomaar. Op de Oostdijk zag ik een paar koeien naast elkaar in de sloot staan en die konden niet meer bij de kant op en achteruit lopen leek me ook niet de oplossing, een automobilist die stopte vertelde dat hij al bij een aantal boerderijen aan was geweest maar nergens iemand thuis, in overleg zou hij de politie inschakelen en dan hoop je er het beste maar van. Net als ik weer opgang begin te komen komt me een blauwe Quest tegemoet, Marcel Beekmans. Hoe is het mogelijk, Marcel is onderweg naar Willem Vierbergen om de ”sporing” bij te laten stellen. We staan een poosje te kletsen en daarna vervolgen we onze route weer. Via Purmerend naar Overleek en dan door Broek in Waterland waar de jeugd nog actief probeert te zijn in een roeibootje. Ik neem hier en daar een afslag tot ik in Durgerdam terecht kom om vervolgens richting Uitdam te gaan en dat via het smalle fietspad  boven op de dijk. Ik passeerde slechts één fietser die toevallig was afgestapt en in de berm stond, puur geluk. Soms leek het net alsof er een flinke bui werd klaargestoomd maar het viel alle keren mee en zo kwam ik in Monnickendam waar een bus nodig is om een Boot/Klomp/Quest op het dak te etaleren en dan  weer verder langs de dijk naar Volendam waar het echt druk was op “De Dijk” één en al toeristen die niets horen en alleen maar door kleine spleetjes naar souvenirtjes  zoeken, het is allemaal weer goed gegaan, wat wel opviel na Edam, bij bijna alle huizen hing de vlag uit met een, in mijn ogen, noodkreet om behoud “Zuyderzeedijk” een monument. Bij Schardam wordt nog steeds hard gewerkt aan het nieuwe gemaal om het te vele water te kunnen lozen. Als alles weer op z’n plaatst staat wijst de teller 139 km aan, zowel op de teller als ook op de GPS. Totaal op de teller 81.057 km niet te geloven, je zou het moeten lopen, arme wandelaar.

1 opmerking:

marcel beekmans zei

het leukje getroffen te hebben,
de politie auto kwam vlak na dat wij weer veder gereden waren, om de hoek rijden...
de sporing was oke, enkel twee gebroken spaken... maar of dit nou het euvel was van het trage fietsen van de afgelopen dagen?? geen idee....

feliii met je 81.000 stand! opweg naar de ton!