29 oktober 2015

Gewoon nazomer of super herfst.






Zo, ik ben weer op de basis na een mooi rondje wat ik al zo vaak heb gereden, ’t HEM-rondje. Hoorn- Enkhuizen- Medemblik over de dijk langs het IJsselmeer en dan laat ik maar in het midden of het nu Markermeer of IJsselmeer zal heten, die dijk heeft niets aan het water veranderd daarom houd ik het maar gewoon op IJsselmeer. Vanmorgen was het behoorlijk mistig en gaf mij mooi de gelegenheid om in huis weer een keer als een “Miep Kraak” door de “tent” te gaan. Ondertussen een glutenvrij brood bakken en toen dat allemaal zijn gang ging ben ik me om gaan kleden om zo rond half 1 in een stralend zonnetje van huis te gaan. Het lijkt alle keren wel mooier langs de dijk en het gaat ongekend snel tot ik bij DE bocht kwam en aan zwager Frans dacht, ik zal het er toch een keertje met hem hierover hebben, hij kan beter een ander “plekkie” kiezen. In Enkhuizen volg ik de voor mij vaste route en maak weer de zoveelste foto van de Dromedaris en de pittoreske huisje er naast. Het fietspad boven op de dijk vanaf Enkhuizen tot een heel stuk in Andijk is nu klaar en is wat breder dan het oude en het fietst hier super snel. Als ik in Medemblik langs kasteel Radboud ga zie ik in de haven de Henry Dunant liggen en daardoor is meteen het antwoord gegeven op de vraag die ik mezelf stelde n.l. waar komen al de mensen één twee drie vandaan met al die rolstoelen, ze treffen net als ik prachtig weer voor een uitstapje. Als ik thuis kom staat de teller voor vandaag op 93 km en als ik het dan bij elkaar optel was het wel een “uitgestrekte” week, samen over 4 dagen 531 km en zo ontspannen en lekker gefietst, echt aan te bevelen.

Geen opmerkingen: