08 oktober 2015

Het viel mee






Zwemmen met één "roeispaan"

De "roeispaan close in beeld

De noodbrug hoog boven de wegwerkzaamheden


De berichten voor vandaag beloofden niet al te veel regen dus dan ga ik hopen dat het mee zal vallen en inderdaad het is meegevallen. Ik had geen grootse plannen dus een ritje om de deur moet passen in het schema voor vandaag. Van huis richting Alkmaarseweg en dan via de Langereis naar Obdam waar ik een vertrouwd beeld aantref, niemand thuis, dus meteen door naar Wognum om bij de vaste fruitleverancier te kijken of er alweer Elstar appelen zijn, er liggen weer een paar zakken op het tafeltje aan de weg dus morgen met de auto maar een paar zakken ophalen. De rit gaat door naar Nibbixwoud om via het fietspad “Over de Leek” naar Zwaagdijk en Zwaag te fietsen om even bij Leo en Riet langs te gaan. Het vertrouwde fietstunneltje is weg en zal nooit meer terug keren dus ga ik over de voorlopige noodbrug omhoog en ben benieuwd of ik de draaien kan maken als ik boven ben. Het gaat allemaal voorspoedig en aangekomen op het juiste adres is daar alleen schoonzoon Otto bezig met de aanrechtkastjes, even kletsen en dan door via wat omwegen en afzettingen naar Zwaagdijk-Oost en vervolgens naar Wervershoof om bij zwager Aad en zus Ans aan te gaan waar ik tevens het kabeltje wat aan het stuur vast zit kan vervangen, ik had dit onderweg aangeschaft bij een fietsenmaker in Spanbroek omdat het oude was gebroken. Na de koffie ga ik op huis aan en zet de fiets na 66 km in de garage.

Geen opmerkingen: