13 oktober 2015

Ogen open houden en je ziet weer van alles.













Zon wind en wolken hoewel de laatsten niet zo erg de boventoon hebben gevoerd vandaag. Om kort te gaan het was gewoon mooi weer, helaas wel gemeen koud vond ik, iets waar ik toch nog erg aan moet wennen. Het was weer een kort ritje vandaag eerst naar Wervershoof bij Ben en Riet aan en constateren dat het met Riet redelijk gaat, de stemming is prima en Ben doet zijn best om de juiste toetsen te raken van de mobile Samsung die zoon Sander bij hem heeft achter gelaten, “Je kan er ook nog mee bellen” was zijn conclusie. Van Wervershoof naar Zwaagdijk bij Margriet aan die net door Joop, mijn oudste zus, is opgehaald uit Hoorn waar ze een aantal dagen ter revalidatie was opgenomen, het gaat allemaal weer een ietsje beter, we worden niet allemaal fietsend “oud”. Na koffie met koek maak ik mijn rondje af door ook nog naar Obdam te gaan weer het “standaard” rustig is. Onderweg kom ik weer van alles tegen, het begon met een auto met aanhanger er achter in de Wieringermeer die midden op het fietspad stond en zelfs voor een gewone fietser geen ruimte had gelaten , laat staan voor een Quest. Bij de oversteek van Agriport naar de grasdrogerij van Wil Hartog was een enorme kraan met toebehoren, al een poos bezig om de draai te maken maar dat lukte maar niet, ik ben overgestoken en heb mijn weg vervolgd om via Opperdoes waar de wegen niet al te schoon waren de weg naar Medemblik en Wervershoof te nemen. Later op Zwaagdijk-West zag ik bij René en Yolanda dat de verschillend pollen pampa’s gras er geweldig bij stonden en weer verder op dit korte ritje in Spanbroek was het een ware dierentuin langs de weg, kraanvogels, een goudfazant, wallaby’s, geiten sierkippen enz. en tot slot bij poelier “Kippen-Dam” in Hoogwoud waar ik af en toe wat haal stonden naast de deur een aantal bordjes waarvan er een paar wel heel sprekend waren en dat alles zie dan binnen 64 km.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Pe, wat maak jij toch altijd bijzondere foto's. Afgelopen weekend heb ik mij ook weer eens in jouw 'territorium' begeven en ben naar de Hondsbossche gegaan, of wat er van over is. Indrukwekkend, maar het fietspad was met dit weer niet helemaal naar mijn smaak, bovenop die winderige dijk. Daarna via 't Rijpje, Tuitjenhorn, Warmenhuizen en Sint Pancras gereden. Een rondje van 111km. Ik bond het er best mooi!

Groeten, Wilco