15 oktober 2015

"Om de Noord" met een fotootje meer.


















Het was de hoogste tijd om weer een keer “om de noord” te gaan. Vanaf Middenmeer via de polderwegen naar Den Helder, ik start zo rond een uur of 10 want vanmiddag zal er regen vallen dus op tijd thuis is dan wel zo prettig. Langs de Stoomweg in Anna Paulowna staat  een baan zantedeschia prachtig in bloei dus even een foto maken. Zo schoon als de natuur bij de bloemen was zo smerig wordt de lucht bij Den Helder door een affakkel brander bij de Marine of olieopslag. Ik vervolg mijn rondje door langs de aanlegplaats van de Texelse boot de buitenkant langs het Marsdiep te nemen en later de “Donkereduinen” in, slingerend en op en neer. De eerste stop is bij de paardjes en de “Schotse Hooglanders” dieren blijven prachtige objecten om foto’s van te maken. Weer een stukje verder zie ik een bekende André Dronkers die net een echtpaar uitlegt waar hij zich aan heeft geërgerd, de bergen stuifzand die te laat worden opgeruimd, daarnaast zijn de mensen vol belangstelling naar de driewielers en is André een enthousiast  verteller over dit soort voertuigen. Ik vervolg mijn weg weer en ga richting Petten, via Callantsoog waar op de dijk ook al “vreemde” koeien grazen, om daar ook een stukje film te maken van het nieuwe fietspad door de “Hondsbossche duinen” zoals het tegenwoordig heet. Helaas, het is weer eens afgesloten voor voetgangers en fietsers er wordt nog een extra pad aangelegd voor wandelaars, halverwege is het pad weer vrij en ga ik over de dijk naar het fietspad en weer loop ik het op, na een kilometer was het over en op mijn mededeling aan de man van Rijkswaterstaat dat het slecht staat aangegeven bleek dat iemand ten onrechte de slagboom had geopend, sorry hij zou dit herstellen. Bij Camperduin/Hargen staat de “Strandjutter” nog op zijn nieuwe “stekkie” zonder andere belangstellenden en kon ik de Quest naast hem parkeren. Ik neem ook nog het fietspad door de duinen naar Schoorl en op de kruising met de afslag naar Bergen aan Zee stop ik even bij een jong dame en een eveneens jongeman die beiden vooruit zijn gereden vanuit een groep ligfietsers vertelden ze, er volgt al snel een gesprek en hij was al zo vol van de gehuurde ligfiets dat zijn volgende fiets een ligfiets moet worden, ik heb toen gezegd dat zo’n tweewielige ’t begin is en als dat bevalt is een Quest ’t mooiste wat er is. Toen de hele groep aankwam ben ik meteen weer verder gegaan en kwam thuis na ruim 105 km met een mooie totaalstand op de teller 82828 km.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Weer een leuke blog.
Nog iets minder dan 8k km en je bent 3 maal de wereld rond gefietst . . .
Petje af..

André Dronkers zei

Hoi Pé
Leuk je weer eens gezien te hebben
Groeten, André