28 oktober 2015

Wat is normaal ?






Het zou eentonig kunnen worden, weer een stukje plezier verkondigen, maar het is wel zo. Eerst heel even in de tuin wat knippen en opruimen en dan bedenken dat ik wel even naar Oostzaan kan fietsen naar de oppas-oma. Het is droog en helaas geen zon maar de dag van gisteren heeft zoveel energie opgeleverd, daar moeten we een paar dagen extra op kunnen teren. Via Hoogwoud even langs Kippen-Dam en dan verder richting De Beemster en Purmerend, in De Beemster wordt hier en daar geploegd maar deze vond ik opvallend. Een ploegende trekker met een 5-schaar en op rupsbanden en als je dan kijkt naar het contragewicht, ver voor de motor en de plaats waar normaal de voorwielen zitten, dan is dat voor mij opvallend. Ik kwam in Oostzaan waar Tiny dus oppasdag had en ook Patricia was thuis die meteen voor koffie zorgde. Aan de fiets van Boris een kleinigheidje verhelpen en later samen met Boris een schoolopdracht uitvoeren, hij moest hier en daar wat opmeten, de tuin, de kamer en zijn slaapkamer opmeten, de omtrek en de oppervlakte, we waren leuk bezig met z’n tweeën. Toen ik weer huiswaarts ging ben ik via “’t Twiske” gegaan richting Purmerend. Bij de brug aan het begin van de Oostdijk lopen meestal wat ganzen en dat was nu ook het geval, afremmen, fotootje en weer verder. Het gerestaureerde gebouw op de achtergrond is net zo wit als de ganzen. Nog een “rukkie”  en ik ben weer thuis, het gaat super snel over de Oostdijk en alleen bij Wognum nog even een foto maken van een mooie spreuk langs de weg, dat is toch normaal, ook na deze 113 km.


Geen opmerkingen: