10 november 2015

"Arme mensen paling"


Zwager Tom als tuinman

Een lifter op de Quest

Molen "De Vier Winden" uit 1891

Elstar de lekkerste appel

Gerookte makreel, of is het toch "Arme mensen paling" ?

Ook de dinsdag is weer voorbij gevlogen, de planning was voor vandaag rustig aan doen en weer een keer langs de familie die met de gevreesde ziekte te maken heeft. Het is nog droog en dat zal het wel blijven ook volgens de berichten, omkleden en de fiets weer uit z’n “nachthok” halen. Op naar Wervershoof via Medemblik , door diverse wegomleggingen kom ik uiteindelijk toch weer op het oude pad. Op de dijk vanaf Medemblik is er weer een automobilist die het idee heeft dat ik op zijn weg rij, ik zag trouwens nergens een bordje van “eigen weg” maar hij maakte wel gebaren alsof ik op zijn terrein reed, laat maar hij is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die de regels niet helemaal kent. Bij Ben en Riet gaat het zo z’n gangetje, niet juichen maar wel opgewekt verder leven, het is niet anders. Dan door naar zus Margriet die ondertussen al van alles heeft gehad na de diverse chemo kuren, ook daar is het berusten in haar lot en niet de “veren” laten hangen. Omdat ik gisteren mijn zak appels had weggebracht naar Oudemirdum moest ik zelf weer nieuwe kopen en dan ga ik via Nibbixwoud naar de familie Baas in Wognum om nieuwe voorraad. Omdat ik toch een “ziekenboeg” rondje doe ga ik ook nog even naar Obdam waar de zus van zwager Tom na een opleving nu wel erg hard geraakt is door diezelfde gevreesde ziekte, het gaat erg slecht mat Marian. We kletsen even en daarna ga ik toch maar richting  Middenmeer via de Dijkweg, nog even een foto maken van “De Vier Winden” uit 1891 en als ik thuis kom de ingeslagen voorraden in de huis brengen om als eerste de gisteren gescoorde makreel “soldaat” te maken, heerlijk, al noemen ze dit ook wel “arme mensen paling” en dat allemaal na slechts 65 km. 
De totaalteller van deze Quest staat momenteel op 84.103 km.

Geen opmerkingen: