10 november 2015

Klein nuttig onderhoud


Vanavond nog even een klein klusje, de ketting lijkt af en toe wel ietsje geluid te produceren wat ik niet thuis kan brengen. Het enige wat mijn inziens mogelijk zou kunnen zijn is het kettingwiel waarvan ik de twee rubberringen al “jaren” niet meer heb gezien, nou ja jaren, m.a.w. het is al heel lang geleden dat ik daar iets aan heb gedaan. Even de auto naar buiten en dan de looplamp als extra verlichting erbij en 15 minuten later was het gefikst, er zijn twee nieuwe ringen geplaatst en de stilte is ingetreden. Op de foto is duidelijk te zien dat er groeven zijn ontstaan door slijtage. Simpel onderhoud is belangrijk en geeft achteraf veel plezier.

1 opmerking:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Heb ik ook net gedaan dit weekend, scheelt een hoop herrie in de fiets inderdaad!

Groeten, Adri.