23 november 2015

Maandagmorgen rondje











En weer is het maandag en weer begint de nieuwe “werkweek”, stil maar, ik weet wel dat dat voor mij al heel lang geleden is maar ik leef nog wel in die “stijl”, in het weekend rustig aan doen en door de week wat extra beweging. Dus ook vandaag weer even oefenen, toen ik maar amper van start was bedacht ik dat de conditie toch snel achteruit gaat of misschien is het wel de temperatuur, 3,4 graden is niet erg positief voor mijn body maar na een aantal kilometers leek alle kou wel van de lucht en ging het weer als van ouds. Op het fietspad langs de Flevoweg haalde ik een andere sportieveling in, een dame die op een luxe step de conditie op pijl bracht. Langs de grasdrogerij van Wil Hartog naar Twisk en daar even een foto maken van de kerk en even verder linksaf via een nieuw fietspad naar Oostwoud. Onderweg bleken er nogal wat zwanen hier en daar rond te dwalen, zonde dat die mooie witte vogels over de zwarte geploegde akkers marcheren, ze worden er nooit mooier op. Vlak bij Hauwert hebben een aantal vogels de afgedekte akkers met plastic aangezien voor water denk ik anders zouden er niet zoveel bij elkaar zitten. Ik ben even naar Westwoud gereden om bij zwager Arie langs te gaan en te informeren naar zijn gezondheid, het gaat weer helemaal super met hem, hij is weer net als een maand geleden, optimistisch en weer blij dat alles weer zijn gangetje gaat. Na de koffie die Githa meteen had gezet ben ik nog naar zus Ria gereden maar die was niet thuis, dan meteen maar verder naar Hoorn om over de dijk mijn rit te vervolgen. Vanaf de dijk kreeg ik nog een goed overzicht op een gekneusde auto, iets verder richting Enkhuizen stond er nog één gelukkig geen persoonlijk letsel en jammer van de auto’s. Over de dijk gaat het weer super en ook na Enkhuizen vliegen de kilometers onder de wielen door. Bij “De Ven” even een sanitaire stop en een fotootje maken. Als ik bijna thuis ben zie ik een bietenrooier die met hoge snelheid de laatste percelen oogst onder toezicht van tientallen meeuwen. Eenmaal binnen blijkt dat het toch nog weer 89 km is geworden en kan ik de komende weken nog niet via de kortste weg naar huis.

Geen opmerkingen: