05 november 2015

Van Oost naar West en terug















Wat kan een mens toch een geluk hebben, vandaag was ietsje minder, maar toch ik had weer geluk want toen ik van huis ging was er af en toe een beetje zon te zien en na zo’n kilometer of 10 was hij er even volop. Helaas, het was maar van korte duur want op een bepaald moment heb ik nog overwogen om het pad wat in te korten, ik zal nooit een liefhebber worden van regen of motregen. Maar het stelde eigenlijk helemaal niets voor, het was snel weer droog dus had ik weer geluk. Het was weer een rit zonder bestemming, of eigenlijk heb ik altijd wel een bestemming ,”weer naar huis” maar wel met een omweg. Eerst even iets anders, ik kreeg vragen over de bevestiging van de Action camera, vrij simpel ik heb een beugeltje gemaakt wat is vast kon zetten aan een spiegeltje en van het aangeschafte standaardje heb ik het onderste deel met plakschijf weg gelaten en de rest klem gezet in de beugel, het staat “muurvast” en toch kan ik hem alle kanten opdraaien. Ik ben eerst maar eens richting het “Geestmerambacht” gereden waar de recreatieplas een troosteloze aanblik gaf en bovendien leek het wel een honden uitlaatplek, ’t stikte er van. Aan het eind de juiste kant opdraaien en daar staan ze weer, Schotse hooglanders de meesten zijn nog erg jong als ik het formaat beoordeel. En het levert altijd wel een paar leuke foto’s op. Daarna via Koedijk over de brug en onder de autoweg door richting Bergen en Bergen aan Zee. Dan door de duinen naar Schoorl waar de ene helft beplant is en de andere kant is het zo kaal als de “neten” en vandaar weer richting Middenmeer. Ik moet nog wel even iets recht zetten, langs de “Westfrieseomringdijk” is er meer fietspad dan ik eerder heb aangegeven, ik kwam nu vanaf de Hartweg en daar kon ik ook al veilig over het nieuwe fietspad. In Middenmeer stond de dagteller op 84 km die weer in goede gezondheid zijn weggetrapt.

Geen opmerkingen: