13 januari 2016

De eerste hagelbui








Bijna niet te geloven, maar het was toch weer een nieuwe ervaring, en dat na meer als 140.000 km, met de “deksel” erop rijden. Het voelde als helemaal nieuw want het is al zo lang geleden dat ik de schuimkap erop had tijdens een ritje. Ik zou vandaag even op en neer gaan naar Obdam wat gezien de weersverwachting net past in mijn schema, voor zover ik een schema heb. Met een klein ommetje naar de Obdammerdijk was goed te doen en via de Berkmeerdijk waar het riet grotendeels is “geoogst” kijk ik toch wat vreemd naar de sloot die meestal niet is te zien door de hoge rietkraag, even een foto maken en dan weer door. Bij Tom en Gerda is Tom alleen en moet zo naar een crematie dus ik ga weer snel verder en zie dat er langs de ringvaart hard wordt gewerkt aan het knotten van de wilgen wat op deze manier met een kettingzaag wel heel vlot gaat, maar ze zijn daarna ook echt naar de ”kapper” geweest. Ik ga, omdat het hier en daar wat regent maar weer richting Middenmeer en stop even bij de poelier in Hoogwoud, voor mij “Kippen-Dam” waar ze enorm veel lekkers hebben. Als ik weer bij de Quest kom zie ik dat het behoorlijk regent, dan de kap maar tevoorschijn gehaald achter de stoel vandaan en zo reed ik na 5 minuten in de eerste hagelbui van deze winter op huis aan waar de teller op 42 km is gestopt.

Geen opmerkingen: