19 januari 2016

Ik was bang voor het weer.








Ik ben nu weer thuis en vraag me nu af in hoeverre ik kan vertrouwen op allerlei weerstations en programma’s. De verwachting was dat er na de middag wat neerslag in het Noord-Westen zou kunnen vallen in de vorm van wat regen of natte sneeuw en toen ik die laatste vermelding hoorde zat ik aan de koffie in Zuidoostbeemster. Ik heb toen meteen maar besloten om richting het Noorden te gaan, vorst in de grond en dan een beetje regen dat zou in mijn theorie spiegelglad worden. Ik ben dus weer vlot richting “de stal” gereden en reed zowaar na enige tijd in de zon, niks regen of natte sneeuw. Ik ging via Hobrede, bijna net zo lang of kort als de standaard route en bij de kruising valt dan altijd dit bord op, of dat ook echt zo is, betwijfel ik wel eens. Het weer lijkt langzaam wel steeds mooier te worden, hier en daar blauwe lucht. Als ik over de parallelweg langs de A7 ga is het aan de overkant net als de laatste jaren een drukte van belang, Microsoft bouwt voort, de hele 40 ha. komt waarschijnlijk vol. Ik ga onder de 3 viaducten door naar het fietspad richting Middenmeer en net als ik wat “knappe” foto’s probeer te maken komt George Krug vanaf Wieringerwerf, dan is het uiteraard kletsen en alles op een rijtje zetten. We wisselen dus onze leuke en minder leuke gegevens uit en komen tot de slotsom dat wij nog steeds geluk hebben. Als we ieder weer onze route vervolgen maak ik nog een foto van het enorme “gevaarte” alles in één gang, land bewerken en zaaien. Thuis gekomen staat de dagteller voor vandaag op 83 km afgelegd zonder slippers of ander ongemak.

1 opmerking:

André Dronkers zei

Hoi Pé

Dan hebben jullie geluk gehad want hier was het nat

Groeten, André