11 januari 2016

Voor de regen weer binnen




Als ik vandaag een beetje op tijd weg ga dan moet het lukken, inderdaad het is gelukt, een rondje droog fietsen. De berichten zijn voor de hele week een beetje twijfelachtig, kans op regen en later in de week kans op wat winterse neerslag in de vorm van hagel of sneeuw dus als ik nog wat wil deze week dan meteen aar aanpakken. Om een familierondje te maken en dan overal weer stoppen en kletsen en ondertussen de kans op regen steeds groter zien worden en geen meter verder komen, nee een rondje met weinig of geen op onthoud staat meteen al vast en dan is dat vaak het HEM rondje en zo is het vandaag dus ook gegaan. Ik kwam geen kop tegen op de dijk alleen op het laatste stukje ben ik uit veiligheid toch maar even gestopt, 2 amazones met even zoveel paarden kwam en in mijn richting net voor een afslag die naar beneden de dijk afging. Gelukkig stond ik stil want het voorste beestje had er nogal wat moeite mee maar kwam toch weer tot rust na enkele keren de voorbenen wat hoog in de lucht te hebben gestoken. Dat was ongeveer het enige wat valt te vermelden van dit ritje, veel wind en voor de buien binnen en dat was na precies 90 km. En dan smaak ik toch weer het heerlijke gevoel van ”effen d’r uit wezen”.

Geen opmerkingen: