03 februari 2016

Medemblik op z'n smalst rondom kasteel Radboud









Het was vandaag weer eens bijzonder kort, slechts 43 km. Omdat de berichten niet zo aantrekkelijk waren had ik me er eigenlijk al bij neergelegd dat het vandaag wel niets zou worden. Maar toen zo rond een uur of half 10 de straat begon op te drogen, na de laatste bui, kon ik de verleiding toch niet weerstaan om even van huis te gaan. Even naar Wervershoof om te vernemen hoe Riet haar verjaardag van afgelopen zaterdag had “overleefd”. Eenmaal van huis was ik blij dat ik gegaan was, het was weer heerlijk, zon en een klein windje vergeleken bij de laatste dagen. Langs de Flevoweg neem ik meteen maar de weg i.p.v. het fietspad, de boomplanters nemen nog steeds “alles” in beslag zag ik even verder al. En het volgende “probleem” kwam ik tegen in Medemblik, ik ben zo vrij om dit “Medemblik op z’n smalst” te noemen. Men is niet wijzer of de mensen die dit zo organiseren hebben een maximale prestatie geleverd. De foto’s spreken voor zich, op het bijgevoegde kaartje is te zien hoe ik in 99 van de 100 gevallen door Medemblik fiets, groen is mijn normale route, de paarse lijn geeft aan waar ik dus altijd langs ga maar waar ik na aanwijzing van de omleiding op een hoop zand en een hek over het trottoir terecht kwam. Dus dan maar naar de “vaste” route, juist,  die was dus opgebroken. Heel simpel terug langs de haven en via een andere weg op naar Wervershoof. Niet moeilijk maar wel op en top stom aangegeven, op z’n “Medembliks” dus, ik zal hiermee wel mensen tegen de schenen schoppen maar het is niet anders. In Wervershoof was Riet alleen thuis, Ben had een klusje bij zwager Aad. Het gaat momenteel geweldig goed met Riet hopen dat dit zo blijft gaan. Als ik weer richting Middenmeer ga is de lucht dusdanig donker dat ik de route wat inkort en doe meteen de schuimkap er maar op wat naar later bleek niet verkeerd is geweest.

Geen opmerkingen: