01 februari 2016

Stormachtig, oppassen.




Voor de wind door Wognum

Er komen bomen langs het Flevoweg fietspad

Ik wilde zo graag en ben ook gegaan maar het was niet het ideaalste ritje wat ik heb gemaakt. De berichten zijn zonder meer “gevaarlijk” voor een Quest, harde wind met windstoten tot 76 km en als je die op de zijkant van bijna 3 meter krijgt, nee voorkomen is beter dan genezen. En zo was ik na een op en neer-tje naar Obdam weer op tijd binnen en ik moet eerlijk toegeven het was nu al af en toe spannend. Als je zonder trappen het gevoel krijgt dat je in een zeilboot zit met de wind schuin van achteren en dan richting de 50 km gaat, nee ik blijf liever zelf baas over mijn doen en laten. Bij Tom en Gerda was de koffie met koek een heerlijke afwisseling tijdens de tekst en uitleg die ik van Tom kreeg over zijn volgende “verbouwings” klus bij zoon Hugo in Edam, er staat weer heel wat op stapel. Gerda was ondertussen druk met een vroegere collega/vriendin. Als ik weer onderweg ben is het in Wognum voor de wind een “eitje”, het vliegt erover. Onderweg zie ik dat er ondertussen overal weer sneeuwklokjes en andere gele bloemetjes in bloei staan, het voorjaar komt er weer aan. Vorige week vroeg ik me af wat voor zin het had om overal langs het nieuwe fietspad hoopjes grond neer te kiepen maar nu is het duidelijk, er worden boompjes geplant alleen jammer dat de kraanchauffeur even de benen had genomen waardoor ik lopend door het gras er langs moest, het was te drassig om er doorheen te fietsen. Toen de Quest weer was gestald in de garage stond er 46 km op de teller, niet de moeite, maar misschien morgen weer een betere rit.

2 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Klein rondje, maar beter dan niets! Vandaag maar wijselijk de Panda gepakt, goede keus bleek vanmiddag, er was met de fiets geen doorkomen aan geweest! Bij thuiskomst kon ik aan mijn "trimrondje" beginnen, 2 uur sneeuwruimen.......

Groeten, Adri.

Rene van den Berg zei

Hoi Pé,

Ja, de heenweg van Bergen naar Den Helder lukte nog wel gisteren, maar terug met windkracht 7 en uitschieters naar 10 durfde ik toch niet aan. Toen dus maar de auto genomen. Vandaag vrij, ik zie dat ik morgenmiddag wel weer met de Quest naar huis kan.

Wind is toch wel de grootste uitdaging in het woonwerkverkeer met een Quest!

René