09 maart 2016

Anders dan anders









Achteraf viel het mee, toen ik vanmorgen een paar boodschappen had gedaan met de “huistuinenkeukenfiets” vond ik het gemeen koud, maar later met de Quest viel het mee. Ik had eerst nog snode plannen om naar Oostzaan te fietsen maar ik ben door de eerste koude ervaring maar van gedachten veranderd en heb eerst een foto afgeprint op fotopapier van, “mijn vriend van langs de weg” hij stond er op in vol ornaat aangekleed op zijn brommer en die foto heb ik naar zijn zoon Jan op Wieringen gebracht, Albert van Dijk komt daar wel meer en of we elkaar toevallig weer treffen zal de tijd wel leren. Jan was druk met het verzorgen van werklui die naast zijn huis bezig zijn en de volgende keer moest ik een bakkie bij hem doen. Ik was van plan om even naar Obdam te gaan en met een omweg kom je daar vanzelf. Ik ging via Anna Paulowna en bedacht dat ik wel even bij Hemmo IJzer aan kon gaan waar ik ooit de AGU-MontVentoux tocht mee heb gefietst, 1000 km door de Franse Alpen. Het contact was in de loop der jaren totaal “verwaterd” maar we zijn weer een beetje bijgepraat. Jammer dat Truus zijn vrouw niet thuis was die zat met hun dochter in het ziekenhuis voor een chemobehandeling, hopen dat het weer goed komt. Na dit onverwachte bezoek weer verder via wegen waar ik al een hele tijd niet meer had gereden. Het ging van goed “geklede” Alpaca’s tot de Baleinenbrug en de ervaring dat je als fietser vanaf Schagen naar Oude-Niedorp mooi de klos bent als je niet van fietsen houd, omrijden en afsluitingen enz. enz. ik kwam er tenslotte weer uit en kon mijn weg later weer vlot vervolgen. Aan de Obdammerdijk is niets te bekennen dus weer verder waar ik in de bocht nog een keer ben gestopt omdat de sloper van de woning, in die hoek, een prachtige gele helm droeg, echt een Quest-kleur. Al met al een gezond ritje waarbij ik later ook nog een bezoek heb gebracht aan “Kippen-Dam” met als resultaat heerlijke kippenpoten die er na 77 km best weer in gaan, niet allemaal in één keer hoor, wees gerust.

Geen opmerkingen: