31 maart 2016

Kleintje toe.









Na de positieve ervaring van gisteren moet het vandaag zeker weer lukken. Tegen 10 uur was de koffie op en stond ik klaar om te gaan. Het dorp uit en richting Medemblik, het eerste wat mij opviel was dat de borden bij de Westermiddenmeerweg vlak lagen , dus de brug moet open zijn. Meteen linksaf en onderzoeken, inderdaad na een paar kilometer was ik bij de nieuwe brug en kon zo door naar de Medemblikkerweg. Bij het Wagendwarspad ben ik linksom gegaan om langs de dijk uit te komen en toen zag ik het, hij stond bijna helemaal in de mist, “De Ambtenaar” en gelijk bedacht ik het “Het werk van “De Ambtenaar” is vaak in mist gehuld of er hangt op z’n minst een waas omheen. ( Wie de schoen past trekt hem aan) Bij Medemblik was een hele groep jeugdigen aan het trainen/oefenen voor zeilwedstrijden, met inzoomen zag ik dat alle minuscule bootjes als herkomst SWE of NOR op het zeil hadden staan, ik dacht dat er rond deze twee landen water genoeg is om te trainen. Later hier en daar even bij familie aan en dan weer door, op Zwaagdijk-West zag ik een bloeiende “Tulpenboom” en in de buurt van Midwoud liepen een heel stel ezels rond. Later de afslag genomen langs de Broerdijk en na een kilometer rechtsaf door het land naar Twisk en via het Waagpad door het natuurgebied van de “Waterberging Twisk” . En daar zat een natuurliefhebber met apparatuur om vogels van dichtbij te kunnen observeren. Een foto maken en even met die meneer gekletst om daarna de laatste kilometers naar Middenmeer af te leggen. Op het land aan de Noordkant van de Tussenweg zie ik de laatste tijd wat meer drukte, sonderingen enz. enz. deze wagen deed op grotere diepte onderzoek naar de bodemgesteldheid, mogelijk allemaal al in het kader van een toekomstig tweede megacomplex voor data verwerking enz. enz. naar ik heb begrepen, in dit geval geen Microsoft wie dan wel ???? , of misschien toch meer Microsoft, de tijd zal het leren. Het ritje was erg kort, slechts 59 km maar het werkt allemaal weer, het is bijna weer net als een maand geleden, “duim omhoog” super.

Geen opmerkingen: