23 maart 2016

Kom op met een "volle kop"









Met een “volle kop” toch maar een rondje maken, het moet gewoon even. Tiny heeft vandaag oppasdag in Oostzaan dus besluit ik om daar even heen te rijden. Het is droog en de berichten voorspellen niet direct regen, hooguit een klein beetje motregen, we zien wel wat het zal worden. Via een min of meer vaste route richting Hoorn en Zuidoostbeemster, Purmerend en dan Oostzaan. Iets voorbij Hoorn wordt een perceel grasland bemest, een enkele honderden meters langs slang sleept achter de “injecteur” over het land waar de trekker met installatie zijn werk doet. Over de Oostdijk kom ik bij Purmerend en zie daar, het tandem echtpaar Gré en Piet Posch is ook al ver van huis, vanuit Sijbekarspel staan ze hier de ganzen te voeren. Zo rond 11.45 uur ben ik in Oostzaan en doe een bakkie koffie waarna Tiny de mannen van school gaat halen. Er komen een paar vriendjes mee en zo zitten we met een heel “koor”  aan tafel. Ik vertrek later weer om via “Het Twiske” en Ilpendam , waar het onderkomen van de “Bruiden van Anton Heyboer” nog altijd zeer opvallend is, naar Monnickendam en zo verder langs de dijk naar Volendam en Edam. In Edam ga ik weer even langs de woning van Hugo en Elize die samen met vader/schoonvader Tom aan het klussen zijn. Ik maak het kort en neem het laatste stukje even in sneltreinvaart en kom op het laatste stuk Ben Datema weer tegen, puur toeval. Als alles weer op zijn plaats staat geeft de dagteller 128 km aan, niet onverdienstelijk als je niet helemaal happy bent m.b.t. een vol hoofd enz. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. 

1 opmerking:

Unknown zei

Pe, dit is geweldig als ik dit zo lees. Als je weer eens naar Oostzaan rijdt, ga dan even langs bij Claude Debussystraat 37 in Zaandijk, dan kunnen we nog eens napraten over die tijd van 60 jaar terug, toen we op de Handelsavondschool zaten. Groeten Jaap.