08 maart 2016

Met een ommetje op verjaarsvisite







Het weer is iets anders als gisteren maar toch redelijk goed fietsweer en als je dan in een grote familie zit zijn er af en toe ook verjaardagen die gevierd worden en zo ook vandaag. Gerard is vandaag 77 geworden dus even naar Zwaag met de Quest, het is maar 20 km en ik kom zonder buien aan. Koffie, gebak enz. enz. het is gezellig en als ik weer opstap is het nog steeds droog en zie ik geregeld een beetje zon. Om nou zomaar weer via de kortste weg naar Middenmeer te gaan is me net gek genoeg dus er volgt een ommetje via Hoorn naar de dijk langs het water op naar Enkhuizen enz. enz. dan kom je vanzelf in Medemblik.  De lucht ziet nou niet direct om over naar huis te schrijven, ik zie wel hoe het komt. Bij Schellinkhout heb ik al diverse keren vreemd opgekeken van de voorraad fietswielen in de “achtertuin” van een woning , nu maar een keertje stoppen om er een foto van te maken. Bij Enkhuizen staan de narcissen volop in bloei langs de haven en als ik de “Haringstad” weer verlaat moet is stoppen voor wegwerkers of in dit geval fietspadwerkers, langs de kraan ging net aan maar de auto die daarna volgde had toch zoveel ruimte nodig dat het veiliger was om er maar even op handkracht er langs te gaan, even wegzakken en ik zou zo bij de dijk neerrollen dus veiligheid voor alles. Amper een kilometer verder zag ik de eerste lammetje buiten lopen, alle tekenen van het voorjaar zijn er maar die temperatuurmoet nodig omhoog, ook na de 90 km van vandaag.

Geen opmerkingen: