19 mei 2016

Eén "brug" te ver.


Beregenen bij Middenmeer

Microsoft

Perceel Opperdoeserronden

De Vlietlanden

De Vlietlanden

De Vlietlanden

Melkvee "overbevolking"

De zoveelste ontmoeting met een paard

Kenmerk voor Enkhuizen

Het maaien geeft wat extra ruimte

Het is vaak genoemd, “Een brug te ver” voor mij was het vandaag één adres te “ver” in mijn geval te veel. Het zou een kort rondje worden vandaag eerst naar Wervershoof bij Aad en Ans om een bakkie en dan naar zus Margriet, alles in die volgorde afgewerkt en vervolgens een rondje ter beloning. Dus van start vanaf Middenmeer en al heel snel constateren dat het toch alweer heel droog is , er wordt weer volop beregend. Via de vroegere Oudelanderweg, nu Nieuwlanderweg kom ik langs Microsoft de gigant m.b.t. bouwen in het Agriport gebied. Als ik door Opperdoes ga zie ik al heel wat percelen met “Opperdoeserronden” nog even en er kan weer geoogst worden. Volgens aanbidders van dat aardappelras een delicatesse, maar voor kenners een ras met veel problemen, klein, misvormd en veel “ogen” dus pitten bij het schillen, geef mij maar een gewone aardappel. Al fietsend door de Vlietlanden zie je heel wat water bruggetjes en stukjes bos. Ik neem de vertrouwde route langs het IJsselmeer richting Hoorn en Enkhuizen, vanaf de dijk zie ik dat het overbevolkte Nederland ook met het melkvee dicht op elkaar loopt en het paardje wat ik nader blijft gelukkig rustig. In Enkhuizen staat de Dromedaris nog als wachter bij de haven waar ik eerst nog even een bak kibbeling schoor voor ik het laatste stuk over de dijk vervolg naar Medemblik. In Andijk ben ik nog even gestopt bij zwager Sjaak en zus Lia en dat was net een adres te veel, als ik meteen op huis aan was gegaan was ik droog gebleven, helaas nu moest ik de laatste 5 km in een soort wolkbreuk afleggen en thuis gekomen na 105 km “droop” alles, maar goed dan ben je thuis en is er overal een oplossing voor.

Geen opmerkingen: