03 augustus 2016

Ontspannen rondje door N.H.









Nu schijnt de zon hier in Middenmeer maar vanmorgen was het een tijdje dichte motregen en zag ik mijn kansen om als “mooi weer” fietser van huis te gaan met de minuut slinken.  En achteraf is het allemaal weer goed gekomen, rond 11 uur was het droog en rond 12 uur was ik reisvaardig. In Berkhout was het nog even een paar druppels en dat was voor de jongedame voor mij aanleiding om de paraplu te verheffen boven het appen op de fiets, wat is veiliger, ik weet het niet, dit is ook niet zo safe dacht ik. Bij Tiny was het reünie van oud collega’s dus daar heel even in en uit, voornamelijk om een moertje te vinden wat ik onderweg ben kwijt geraakt en waardoor het beschermkapje boven de ketting wat irritant begon te ratelen. Het moertje wat ik vond paste en had de juiste schroefdraad en zo kon ik weer veilig en geruisloos verder. Terug langs het Noordhollands kanaal richting Alkmaar en dan passeer ik het bewuste bord weer, even stoppen en inderdaad ik zoek nooit meer ik heb haar al gevonden. Later kom ik langs Heerhugowaard via de Huygendijk langs het Poldergemaal wat tegenwoordig museum is. En langs de Obdammerdijk zie ik nog een Schotse hooglander staan en klik hij staat er op, stoppen bij Tom en Gerda , een bakkie doen, kletsen en weer naar Middenmeer waar het pad van de buren klaar is en alle lof voor de stratenmaker, keurig werk. En zo kwam er weer een eind aan een gezond rondje van 102 km door N.H.

2 opmerkingen:

Burnt's Blog zei

Just found your blog today Pe, wonderful and so inspiring to see the distances you are riding at your young age! Keep it up, really enjoying reading your blog.

Terry Burn
Brisbane, Australia.

Burnt's Blog zei

Oops that was Terry Burn!