30 augustus 2016

Zomer zon








Zomer, het kan dus wel, we dachten heel lang dat dit natuurlijke verloop van de seizoenen tot het verleden zou gaan behoren maar het werkt nog steeds, en hoe. Een heerlijke dag met wind en zon, wat zal er weer een “hoop” vlees verbranden, te kort smeren en het flesje dat net leeg was enz. allerlei verontschuldigingen die de rooie huid zijn oorzaak geven waar “niets” aan was te doen. Ik heb en had er geen last van gewoon een rondje in de Quest en je geniet van alles en mist niets. Ik had een heel klein klusje “bedacht” met een batterijtje formaat 626 en zowaar het is nog gelukt ook. Op en neer naar de “Zuidoost” waar Tiny bij de lunch voor een verrassing had gezorgd, een heerlijke zoute haring met uitjes, vers van het mes en dan te bedenken dat ze hem het liefst in quarantaine zou hebben vervoerd, moedig in één woord. Toen ik vanmorgen aan de westkant van de A7 reed kreeg ik een moment het idee dat ik langs een havenbedrijf reed daar aan de oostkant van de A7 allemaal hijskranen, maar het zijn de hijskranen die Microsoft groter en groter maken. Toen ik weer huiswaarts ging liep de route net als zo vaak weer via een kleine omweg en kwam ik weer over “De Dijk” in Volendam, het was er nog behoorlijk druk en dat drukt het tempo wat met dit weer geen bezwaar is. Bij Schardam is de “Bannepaal” momenteel weer voorzien van het wapen van Hoorn, in Hoorn zelf lukte het bij toeval om een foto te maken van de oude haven omdat er nu vooraan geen schuit lag afgemeerd. En het laatste uitzonderlijke was een winkelwagentje van de Dekamarkt uit Middenmeer wat gestald was op ongeveer 1,5 km vanaf de winkel aan de steunstokken van een jong aangeplante boom iets voorbij de Westermiddenmeerweg. Hiermee is de 118 km van vandaag weer teneinde en hoop ik binnenkort weer een keertje richting Oudemirdum te gaan, het is nu nog mooi.

Geen opmerkingen: