07 september 2016

Middenmeer-Oostzaan-Middenmeer









De weergoden zijn ons goed gestemd zullen we maar zeggen, wat een weertje, veel zon en weinig wind, wat willen we nog meer. Ja een stukje fietsen en dat doen we dan toch, gisteren waren er andere dingen belangrijker en heb ik samen met Tiny nog een rondje gemaakt op de bekende “huistuinenkeukenfiets” van een 40 km. Vandaag even heen en weer naar Oostzaan en terug via een andere route is mij ook niet vreemd. Toen ik in Oostzaan was stond de cappuccino al bijna klaar en hebben we rustig achter het huis aan het water genoten van een heerlijk “bakkie”. De konijnen moeten het volgens mij wel warm hebben met zo’n pak haar en zo dicht bij het water is alle rust aanwezig om eventueel een hengel in het water te hangen, jammer genoeg of gelukkig ben ik geen visser dus die stoel blijft leeg. Als ik weer huiswaarts ga, langs de gemaaide bermen wat weer prettig fietst, neem ik de “Zaanse Schans” gelijk maar even mee, het is er vrij rustig vandaag. Al dwalende kom ik later via Obdam in Hoogwoud waar de molen zwaar in de restauratiefase zit. Ik ga via de Dr.Poolstraat en stop in een bocht om een foto te maken van de koeien die de schaduw hebben opgezocht en dan hoor ik mijn naam  “Pé wil je koffie” en dan zie ik Gerard Bosman staan, omkeren en parkeren voor een heerlijk “bakkie”. Gerard start nog even zijn waterval in de tuin, super mooi in één woord. We hebben gezellig zitten kletsen en na deze pauze is het nog maar één keer diep ademhalen en ik ben weer thuis na 122 km.

Geen opmerkingen: