01 september 2016

Van Oehoe naar Heidense Kapel op Stroe











Het was maar kort vandaag maar lang genoeg om een verhaaltje over te schrijven. Ik zeg zo vaak, “Als je in een Quest fietst en je geeft je ogen de kost zie je altijd wel wat bijzonders”. Het lijkt erop dat vandaag zo’n dag was, via de Schagerweg naar Wieringerwerf en dan langs de Westerterpweg naar Slootdorp, inderdaad een omweg. Als ik Slootdorp binnen rij zie ik een mevrouw lopen met een hele grote vogel, hoe is het mogelijk, de één laat zijn hondje uit en zij haar vogel. En wat voor één, een enorme oehoe die de zaak rustig bekijkt en geen mensen aanvalt. Na Slootdorp rechtdoor en afslaan over de Molenweg naar het Oostpunt om via Ewijcksluis over te steken naar de laatste bloemenvelden onder Breezand. Twee keer rechts en ik kom weer op de Balgweg richting Wieringen en dan bedenk ik dat ik wel even langs de in aanbouw zijnde “Heidense Kapel van Stroe” kan gaan. Een hele geschiedenis van het ontstaan van de naam en alles wat er is gepasseerd op die plek is te vinden onder www.heidensekapel.info . Een leuk kapelletje door grotendeels vrijwilligerswerk uit de grond gestampt. Dan naar het tunneltje onder de A7 door en daar even kijken bij het strandje, ik heb mijn fiets geparkeerd op weg naast een paar borden en als ik later in die richting kijk zie ik wat er op die borden staat, heeft zeer zeker te maken met a.s. weekend (zondag) als de Afsluitdijk open is voor hardlopers en vanaf 1.00 uur tot 12.00 uur gesloten voor alle overige verkeersdeelnemers. Mijn laatste stukje gaat via het Robbenoordbos naar het vliegveldje vlak bij huis daar aan de Flevoweg staan er genoeg, buiten en binnen in de loods, maar geef mij toch maar een gewone Quest al was het vandaag dan ook maar 66 km.

Geen opmerkingen: