12 oktober 2016

Bandenrace of toch gewoon fietsen.











Het zit er weer op, retourtje Dronten om een paar nieuwe buitenbanden op te halen. Het was tamelijk fris vanmorgen toen ik van huis ging en de harde wind op de zijkant zorgde ervoor dat het een min of meer “zware” trap werd. Zo ‘s morgens vroeg vallen de verlichtingselementen in de kassen behoorlijk op, in een flits nog even een foto ervan gemaakt en toen zwaar trappen tot aan Dronten. Meteen even de wielen uit laten lijnen door Theo, een stel banden naar binnen en toen weer andersom naar huis. Na een paar honderd meter stoppen, geen signalering op de km-teller, ik ben nu nog in de buurt dus meteen terug. Het leek allemaal mee te vallen, op één of andere manier was de teller van slag geraakt, alles weer instellen en op pad. Maar helaas nog geen “beeld” toen ik even aan het draadje rommelde kwam het af en toe wel op het schermpje, conclusie: draadbreuk. Dus weer terug en nadat Theo deze had vervangen was alles weer zoals het behoort te zijn, op naar Middenmeer. Bij Lelystad zag ik dat het hek naar de “Poepende man” open stond op het begin van de dijk dus even van de route af en een paar foto’s maken net als een aantal jaren geleden, het is en blijft een imposant kunstwerk, vooral als je er onder staat en de Quest is met zijn bijna 3 meter lengte maar een heel klein ”speeltje”. Meteen een foto van de andere kant van de sluizen en de toren en dan echt de dijk op. De wind lijkt wel iets minder en er komt zelfs af en toe een beetje zonneschijn bij op de laatste helft van de dijk, bij Enkhuizen is het allemaal weer somber en hoop ik dat het droog zal blijven tot ik weer thuis ben en dat is gelukt na 164 km.

Geen opmerkingen: