24 oktober 2016

Even naar de "Zuidoost"













Hoe onverwacht kan het lopen, vanmorgen kwam ik er achter dat ik een oplaadsnoertje van mijn Ipad  bij Tiny had laten liggen, de enige oplossing, is even ophalen en dan heb je meteen weer een goed doel om heen te rijden. Het is droog maar een lage temperatuur geeft dan toch het gevoel dat de herfst echt bezig is aan voorbereiding op de winter. Het fietst overigens prima en via de vertrouwde route kom ik in de “Zuidoost” waar op dat moment hard wordt gewerkt door Dirk Klok uit Middenbeemster, als je hem ziet zou het een echte broer van Hans Klok kunnen zijn. De onlangs geplaatste schoeiing wordt netjes afgewerkt, een plaatje voor het oog dat mag gezegd worden. Als ik na de middag terug ga neem een de route via Kwadijk waar ik aan het eind na de “paddenstoelenwoning” net voor de ophaalbrug linksaf ga naar het “Zeevangsdijkje” om zo op Edam af te gaan en daar te stoppen bij de woning van Hugo Wester, helaas er wordt op dit moment niet geknutseld dus weer verder. Ik volg de dijk en na de diverse slingerende stukken kom ik bij Schardam waar de z.g. banpaal inmiddels voorzien is van het wapen van Hoorn, even omrijden en weer verder langs de dijk waar een koppel schapen loopt met horens, ik vind dat hun “winterkleding” maar sobertjes is. Dan aan het eind van Bobeldijk linksaf door het hek naar Wognum later zie ik dat ik op het “Gorterpad” heb gereden, nooit geweten dat het zo heet. Ik kom uit op het “Lekerveen”  vlak voor Wognum waar sinds kort een nieuw bankje is geplaatst, geschonken door Lionsclub Opmeer maar gemaakt, en dat is net zo interessant, bij Aat Grootes in Aartswoud die daar een “Rundvee museum” heeft met daarnaast een winkeltje met allerlei hout producten. Nog even en ik ben weer thuis, wat mij de laatste tijd steeds meer opvalt zijn de bordjes met “buurtpreventie” bordjes, dieven hebben zo geen droog brood meer als dit allemaal echt werkt. Als laatste zie ik op de “Westfriese spreukenkalender” bij thuiskomst een mooie spreuk staan, “Een slak op de goeie weg, wint het van een haas op de verkeerde weg” en dat alles na 96 km.

Geen opmerkingen: