20 oktober 2016

Het is geen fabel, 14.000 km per jaar.


De km-teller stand op 20 okt. 2015

zal ik gaan of thuisblijven ? 

De km-stand op 20 okt. 2016

Bij thuiskomst is er weinig anders geworden.


Ik stond er zelf even verbaasd van te kijken, een paar dagen geleden vertelde ik nog dat ik ongeveer zo’n 14.000 km per jaar in de Quest afleg en wat schetst mijn verbazing, toen ik vanmorgen de Ipad opende kwam er een melding op Facebook met herinnering van één jaar geleden met een foto “ronde getallen 83.000 km”. Ik wist gistermiddag dat ik nog een kilometer of 10 onder de bewuste 97.000 km zat dus die moest vanmorgen wel even rond gemaakt worden. Ik had verwacht dat ik dit jaar toch wel flink minder zou hebben gereden, maar nee het bewijs is er. De “weerprofeet” hier in de kamer beloofde niet veel goeds, 100% regen en dan moet ik zo nodig van huis, maar ja het is nu nog droog dus gokken maar dat het wel los zal lopen. Ik besloot om dicht bij huis te blijven, even naar Jan Geel in Oostwoud en dan weer terug. Het duurt niet lang voor ik de eerste spatten voel dus de kortste route naar Oostwoud waar Jan niet thuis is hoor ik van zijn vrouw maar ze had wel koffie dus een bakkie doen en wat bijkletsen. Jan is naar de fietsenmaker in Medemblik voor een km-teller de oude werkt niet meer, mogelijk kabelbreuk. Na de koffie ga ik weer op huis aan en met precies 36 km zit het er op voor deze week en is het weer nog steeds zoals de huiselijke “weerprofeet” aangeeft, regenachtig.

Geen opmerkingen: