04 oktober 2016

Na bijna 2 weken rust.










Heel even een kort stukje vanwege een kort ritje. Omdat ik de komende dagen weinig zal fietsen vandaag nog even warm draaien op 50 km dus echt kort. Ik ging van huis om even via de Tussenweg te gaan omdat ik gisteren hoorde van een goede kennis dat de boerderijen aan de Tussenweg nu worden gesloopt, ook de boerderij van de familie Buijsse. Ik heb daar in het verleden wel eens geholpen de kippenstal schoon te maken en die gaat als eerste voor de vlakte en vervolgens de schuur en de woning, allemaal nostalgie die de uitbreiding  van Agriport A7 met zich meebrengt, glas, glas en nog eens glas. Gelukkig bloeien er ook nog percelen groenbemesting en is niet alles in mineur. In Wervershoof naar Ben en Riet waar het momenteel wonderlijk goed gaat en vervolgens via Zwaagdijk weer naar huis. Onderweg passeer ik nog wat kogeldistels, een aardappelrooier en een heel veld bijna uitgebloeide knolbegonia’s. Als ik bijna thuis ben kijk ik nog even bij de sloop van de kippenstal waar ik zoveel herinnering aan heb, het werk met de “maanmannen” gaat gewoon door. 

Geen opmerkingen: